ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

همکاری گوگل برای جهانی شدن سرویس پرداخت هندی

سرویس «گوگل پی» (Google Pay) با سیستم پرداخت مبتنی بر موبایل هند که ماهانه، میلیاردها تراکنش تولید می‌کند، برای گسترش فعالیت این سرویس هندی به بازارهای جهانی، همکاری خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت «گوگل ایندیا دیجیتال سرویس» و شرکت ملی پرداخت هند که بانی سیستم رابط پرداخت یکپارچه (UPI) هند است، توافق‌نامه‌ای را برای گسترش خدمات فراتر از هند امضا کردند.

همچنین بخوانید

هدف از این همکاری، تسهیل پرداخت بین‌المللی برای مسافران هند است. همچنین به شناخته شدن سیستم‌های پرداخت دیجیتالی مشابه UPI  در کشورهای دیگر کمک خواهد کرد.

شرکت ملی پرداخت هند اعلام کرد این توافق‌نامه‌ در راستای تلاش این شرکت برای تقویت موقعیت هند در چشم‌انداز پرداخت دیجیتالی جهانی امضا شده و با کاهش وابستگی به کانال‌های انتقال پول مرسوم، به ساده‌سازی حواله‌ها کمک می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در خصوص برنامه های خود برای جهانی کردن UPI صحبت کرده است. هند و سنگاپور در سال میلادی گذشته، سیستم‌های خود را به هم متصل کردند تا امکان انتقال پول به صورت لحظه ای را فراهم کنند. همچنین با کشورهایی از جمله سریلانکا و امارات عربی متحده، همکاری در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا