امور زیربناییراه و ساختمان

افتتاح ۲۵۰۰ واحد مسکن ملی در استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح دو هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن استان، گفت: این واحدها در سفر آتی رئیس جمهور به استان افتتاح و به مالکان واگذار می‌شود.

همچنین بخوانید

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان سمنان بیان کرد: همانطور که در جلسه شورای مسکن استان هم مصوب شد، دو هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن برای این سفر آمده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی مأمور هستند تا این تعداد واحد را تا زمان سفر رئیس جمهور آماده افتتاح کنند، افزود: دیگر اولویتی که دستگاه‌های ذی‌ربط با مقوله نهضت ملی مسکن خواهند داشت، واگذاری اراضی مرتبط با طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری است.

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی نهضت ملی مسکن استان موظف هستند که آماده سازی و قطعه بندی زمین‌های نهضت ملی مسکن طرح جوانی جمعیت را صورت دهند، گفت: تحویل زمین‌ها برای ساخت خانه‌های نهضت ملی مسکن در بخش فرزندآوری و جوانی جمعیت در اولویت قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه سومین نکته در زمینه نهضت ملی مسکن این است که بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات ساخت همکاری خود را حفظ کنند، گفت: باید به اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان سرعت داده شود.

وی با بیان اینکه سرعت بخشی به طرح‌های مربوط به فرزندآوری و بافت فرسوده و همچنین مسکن ویلایی از اولویت‌های ما در مجموعه استان سمنان است، گفت: ساخت نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده می‌تواند به احیای این بافت‌ها هم در استان کمک کند.

استاندار سمنان بیان کرد: یکی از تأکیدات ما این است که در مقوله نهضت ملی مسکن بافت فرسوده نباید تمرکز در مناطق صرفاً برخوردار باشد و باید همه نقاط را مورد لحاظ قرار داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا