بورسبورس اوراق

مزایای راه‌اندازی صندوق‌های بخشی تخصصی

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام مزایای راه‌اندازی صندوق‌های بخشی تخصصی در سایر صنایع حاضر در بازار سرمایه اعلام کرد: با ایجاد صندوق های متنوع، سهامداران می‌توانند تصمیم‎‌گیری آگاهانه‌تری بگیرند.

چاوشی

بهنام چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در رابطه با راه‌اندازی صندوق بخشی در بازار سرمایه، اظهار کرد: در حال‌حاضر ۴۹ صنعت در طبقه‌بندی شرکت‌های پذیرفته شده وجود دارد، در همین راستا تاکنون در ۵ صنعت شیمیایی، فلزات، کانه‌های فلزی، خودرو و سیمان چند صندوق سرمایه‌گذاری بخشی راه‌اندازی شده است.

پتانسیل بالا

وی افزود: شرکت بیمه یکی از صنایعی است که در صورت بررسی و تحلیل بنیادی صحیح، دارای پتانسیل بالایی برای راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی است چرا که با توجه به نوع فعالیت و الزامات سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه به طور معمول جزء صنایع فعال در بازار سرمایه محسوب می‌شوند و شرکت‌های فعال و توسعه‌طلب این صنعت در تعامل با نهادهای مالی مدیریت سهام خود را به بهترین شکل ممکن در تابلوی معاملات انجام می‌دهند، در همین راستا «صنعت بیمه» به عنوان ششمین صنعت دارای صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی خواهد شد.

فرصت‌های خرید وفروش مناسب

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مزایا و استراتژی مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری بخشی متعدد است، توضیح داد: استفاده از فرصت‌های خرید و فروش مناسب در شرکت‌های بیمه و کسب سود حداکثری برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها نیازمند فعالیت بلندمدت و رشد صندوق است.

افزایش نقدشوندگی سهام شرکت‌های بیمه

چاوشی در ادامه گفت: انجام تعامل و ایجاد یک ابزار مناسب معاملاتی، برای بالابردن نقدشوندگی سهام شرکت‌های بیمه رسالتی است که می توان برای تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی مورد تأکید و توجه قرار داد.

فعالیت در یک صنعت مشخص

وی بیان کرد: با توجه به تمرکز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در یک صنعت مشخص، بهره‌گیری از همکاری تحلیلگران مشرف به صنعت بیمه و ایجاد هم‌افزایی برای ارتقاء صنعت بیمه و استفاده از موضوع صرفه‌جویی نسبت به مقیاس از ارزش‌های ویژه‌ای است که نصیب سرمایه‌گذاران صندوق‌های بخشی خواهد شد.

رکن بازارگردان در صندوق‌های قابل معامله

مدیرعامل شرکت سبدگردان بازده در پایان در مورد مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، گفت: وجود رکن بازارگردان در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، از مزیت‌های کلی است که دغدغه سرمایه‌گذاران را برای نقدشوندگی سرمایه‌گذاری خود مرتفع می‌کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا