انرژی

پیگیری جمع‌آوری فلرهای نفتی در میادین مناطق نفتخیز جنوب

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از پیگیری جمع‌آوری فلرهای نفتی در میادین مختلف نفتی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد.

ابوذر شریفی در آیین بهره‌برداری از پروژه کاهش ۹۸ درصدی گازهای مشعل میدان نفتی یادآوران که امروز (۲ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این میدان تا حدی که امکان داشت گازهای مشعلی که می‌سوخت و وارد محیط زیست می‌شد، جمع‌آوری شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: با انجام پروژه ۳۲۰۰ NGL بستری فراهم شده است تا گازهای مشعل میادین حوزه غرب کارون که در حال سوزاندن هستند، جمع‌آوری و به ارزش افزوده تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت بیان کرد: بنابراین گازی که از این مشعل‌ها تولید می‌شود برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می‌شود. علاوه بر این، ترکیبات سنگین آن جمع‌آوری و برای مصارف پتروشیمی‌ها ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مدت کارهایی در توسعه میدان یادآوران انجام و کمپرسورهای چندگانه‌ای در این میدان احداث شد که حدود ۴۵ میلیون دلار هزینه داشت و با روی کار آمدن ۳۲۰۰ NGL به مرور وارد میدان شدند. ابتدا ارسال گاز به ۳۲۰۰ NGL را با ۸۰ تا ۸۵ میلیون فوت مکعب شروع کردیم و امروز کمتر از ۲ درصد گاز تولیدی که نیاز عملیاتی ما در این میدان است، سوزانده می‌شود.

وی افزود: از مجموعه میادین غرب کارون جزو نخستین میدان‌هایی هستیم که این کار را انجام داده است. تا جایی که طراحی‌ها به ما اجازه داد گاز را به ۳۲۰۰ NGL ارسال کردیم و در دیگر میادین از جمله میدان آزادگان، میدان دارخوین، سپهر – جفیر و آزادگان شمالی نیز در حال کار هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا