انرژی

سوختن ۳۷۸ فلر در مناطق نفتخیز جنوب/ نفتی‌ها دغدغه محیط زیست را پیگیری کنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به سوختن ۳۵۰ فلر نفتی در خوزستان گفت: از مجموعه نفت می‌خواهیم در همه دغدغه‌های کاری خود موضوع محیط زیست را پیگیری و به بهبودی وضعیت کمک کنند.

داود میرشکار در آیین بهره‌برداری از پروژه کاهش ۹۸ درصدی گازهای مشعل میدان نفتی یادآوران که امروز (۲ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در آیین حذف یکی از فلرهایی هستیم که در آن به نوعی سرمایه‌های کشور هدر می‌رفت و از آلاینده‌های آن نیز بی‌نصیب نبودیم. بنابراین حذف این فلر اقدام بسیار مبارکی است که مسئولان ما در راستای پاسخگویی به مردم و مسئولان و انجام وظیفه خود برای اینکه آلاینده‌ها را از این استان و کشور بزدایند، انجام داده‌اند تا نمونه‌ای برای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی باشد. طبق این قانون فعالیت‌ها باید به گونه‌ای باشد که محیط زیست مناسب و سرزمین پاکی برای آیندگان داشته و همچنین رشد و توسعه خوبی داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی با اشاره به لزوم جمع‌آوری فلرهای نفتی افزود: کارهای خوبی انجام شده است اما هنوز کارهای زیادی در این خصوص وجود دارد که باید انجام شوند. با توجه به عزم دولت و مسئولان یقین داریم خلأهایی که وجود دارد از بین خواهند رفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: در مناطق نفت‌خیز جنوب حدود ۳۷۸ فلر نفتی وجود دارد که حدود ۳۵۰ فلر از این تعداد در خوزستان هستند و روزانه حدود ۷۰۰ میلیون فوت مکعب گاز توسط این فلرها سوزانده می‌شود؛ این مساله در شأن یک ایرانی، مسئول نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز مردم خوزستان نیست که بار آلودگی این روزها را به دوش می‌کشند تا کشور عزیزمان و مردم در سراسر کشور از موهبت داشتن گاز و نفت و محصولات دیگر بی‌بهره نمانند.

میرشکار بیان کرد: همان گونه که حضرت آقا تأکید کردند نزدیک به قله هستیم و باید کمک کنیم اتفاقی که امروز در این میدان نفتی رخ داده است تقویت شود و در سایر میادین و چاه‌های نفتی نیز تسری یابد. استخراج و تولید به شدت در حال افزایش است و همچنان سرمایه‌های مملکت در مشعل‌های نفتی در حال سوختن است و این وضعیت باید مدیریت شود.

وی افزود: من و همکارانم در اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان پای خط قرمزهایی که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم و قانون برای ما مشخص کرده است هستیم؛ ما پای سلامت مردم خوزستان هستیم و کوتاه نمی‌آییم.

میرشکار ادامه داد: کسانی که در میادین نفتی در حال فعالیت هستند جزیی از سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل هستند و به هیچ عنوان از خط قرمزهای آلودگی، برای حفظ سلامت این عزیزان و خانواده‌هایشان عدول نمی‌کنیم. کسانی که در حوزه تولید نفت فعالیت می‌کنند دغدغه‌مند هستند و ما هم در حوزه محیط زیست دغدغه‌مند هستیم و پای کار این موضوع هستیم تا آن چیزی که در شأن و حد مردم ایران و خوزستان است، انجام شود.

میرشکار عنوان کرد: باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود و باید عبارت جدیدی برای خوزستان شروع شود و مطالعات آن آغاز شود و به سمت اجرای آن برویم و این واژه جدید، “خوزستان پسانفت” است؛ یعنی خوزستان پس از نفت چه خواهد شد و از هم‌اکنون فعالیت‌ها و شرایط برای آن زمان آماده شود.

وی افزود: خدای ناکرده خوزستان تبدیل به شهرستان‌هایی نشود که اکنون از این سرمایه بی‌بهره هستند و تنها بار معنایی آلودگی و بیکاری را تجربه می‌کنند. باید این مطالعه انجام شود تا این به نوعی خدمات اکوسیستمی زیستگاه‌ها برگردانده شود. این زیستگاه‌ها تنها مال ما نیستند و به نسل حال و نسل آینده و همه موجودات زنده متعلق هستند و در مقابل آن مسئول هستیم. از مجموعه نفت می‌خواهیم در همه دغدغه‌های کاری خود موضوع محیط زیست را پیگیری و به بهبودی وضعیت کمک کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا