اقتصاد کلان

منظور: از نگاه تک‌بعدی اقتصادی در بودجه بپرهیزیم/ فرهنگ باید دیده شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: باید در بحث بودجه نگاه تک بعدی به اقتصاد را کنار بگذاریم و با دید همه‌جانبه به موضوعات کشور از جمله بحث فرهنگ بپردازیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشستی با حضور اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نشست امشب به موضوعات فرهنگی در بودجه ۱۴۰۳ اختصاص دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: اگر دنبال پیشرفت هستیم باید نگاه تک سویه به اقتصاد را کنار بگذاریم و پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشرفت و اصلاح ساختار فرهنگی کشور مستلزم آگاهی ما از نظام مسئله‌های کشور در حوزه فرهنگ است افزود: ما باید موضوعات فرهنگی را اولویت بندی کنیم و این گفتگوها با این نگاه انجام می‌شود که اولویت‌های خود را بشناسیم.

منظور تصریح کرد: گفتمان فرهنگ انقلابی و اسلامی مستلزم کار فکری، پژوهشی، اندیشه‌ای، عمل و اقدام است. ما نیاز داریم در موضوعات مختلف از جمله زن، خانواده، حجاب، سبک زندگی رسانه و سایر موارد به یک همفکری و انسجام دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به التهابات سال گذشته در کشور یادآور شد: وقتی ما اغتشاشات زن، زندگی، آزادی را می‌بینیم روشن می‌شود که دشمن علاوه بر جنگ امنیتی با ما وارد جنگ نرم شده است. بنابراین ما باید واکنش سریع و به موقع به این موضوعات داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اذعان کرد: انتقادی که بعضاً صورت می‌گیرد آن است که در بودجه‌ریزی، موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته و بیشتر نگاه‌ها به زیرساخت‌ها و موضوعات اقتصادی معطوف بوده که البته انتقاد به جایی است. ما به یک تغییر رویکرد جدی در این خصوص نیاز داریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا