اقتصاد کلان

لیست بدهکاران صنعت بیمه منتشر شد

قائم مقام بیمه مرکزی خالص کل مطالبات صنعت بیمه کشور، شامل مطالبات سررسید شده و نشده را حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید مشعلچی اظهار کرد:‌ با توجه به دستور وزیر اقتصاد و در راستای یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم مبنی بر شفافیت، اسامی و اطلاعات بدهکاران عمده صنعت بیمه کشور را اعلام گردید.

همچنین بخوانید

وی افزود: صنعت بیمه بازرگانی کشور یک صنعت مردم نهاد است یعنی کل درآمد آن از حق بیمه‌های پرداختی مردم است و هزینه آن برای پرداخت خسارت زیان دیدگان فعلی و آینده است. این صنعت چند سالی است با معضل مطالبات مواجه شده که در حال حاضر، خالص کل مطالبات صنعت بیمه کشور شامل مطالبات سررسید شده و نشده در بخش‌های مختلف چیزی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

قائم مقام بیمه مرکزی بیان کرد: این ۹۰ هزار میلیارد تومان یعنی چیزی حدود ۴۰ درصد حق بیمه‌های تولیدی، یعنی چیزی که برای امسال برآورد شده حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی ما است در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان مطالبات وجود دارد.

مشعلچی افزود: از این ۹۰ هزار میلیارد تومان مطالبات چیزی حدود ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان مطالبات سنواتی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این بخش هم ۵۰ درصد افزایش داشته است. ۱۶۴ بیمه‌گذار ما بدهی سنواتی بالای ۱۰ میلیارد تومان، ۱۷ بیمه‌گذار ما بدهی سنواتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان و سه بیمه‌گذار هم بالای هزار میلیارد تومان بدهی سنواتی دارند که اسامی آن‌ها را اطلاع رسانی و بر تارنمای بیمه مرکزی منتشر شده است.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا