انرژی

قطع برق و گاز ۲ میلیون انگلیسی در زمستان

بررسی جدید یک سازمان خیریه نشان داد زمستان امسال در انگلیس، برق و گاز ۲ میلیون نفر به دلیل ناتوانی آنها در پیش پرداخت هزینه، ممکن است قطع شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،  سازمان مستقل «سیتیزن ادوایس» هشدار داد که قطع برق و گاز، یک تجربه موقتی برای بسیاری از افراد نخواهد بود.

همچنین بخوانید

یک گزارش جداگانه دیگر نشان می‌دهد میلیون‌ها نفر در انگلیس، زیر خط فقر زندگی می‌کنند. با این حال، دولت انگلیس اعلام کرده است میلیاردها پوند برای حمایت از خانوارها، هزینه می‌کند.

طبق یافته‌های این نظرسنجی که به سفارش سازمان «سیتیزن ادوایس» انجام شد، در سال ۲۰۲۳، کنتورهای پیش پرداختی حدود ۱.۷ میلیون نفر حداقل یک بار در ماه قطع شد. همچنین نشان داد از میان افرادی که برق و گازشان قطع شد، حدود ۸۰۰ هزار نفر به مدت بیش از ۲۴ ساعت، بدون گاز و برق بودند زیرا توانایی پرداخت پول آن را نداشتند و نتوانستند حمام کرده یا غذای گرم تناول کنند.

این تحلیل بر اساس پاسخ‌های بیش از ۴۳۰۰ بزرگسال در سراسر انگلیس تهیه شده و سازمان «سیتیزن ادوایس» می‌گوید منعکس وضعیتی است که مشاهده می‌شود.

این سازمان نگران است وضعیت امسال دشوارتر شود زیرا سقف قیمت انرژی در ژانویه افزایش یافت و گاز و برق را در طول ماه‌های سرد سال، گران‌تر کرد.

تحقیقات جدید در حالی منتشر شد که سازمان تنظیم مقررات انرژی انگلیس (Ofgem) تائید کرد به شرکت‌های EDF، اوکتوپوس و اسکاتیش پاور اجازه داده است تغییر کنتور مشتریان بدحساب و پیش پرداخت کردن آنها را ازسربگیرند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند قیمت انرژی داخلی در آوریل، به میزان ۱۶ درصد کاهش خواهد یافت اما قبوض همچنان بالاتر از حد معمولی است که پیش از افزایش شدید هزینه زندگی در انگلیس و کشورهای دیگر، دیده می‌شد.

تحقیقات جداگانه‌ای که توسط بنیاد جوزف رونتری منتشر شد، نشان داد حداقل شش میلیون نفر در انگلیس، در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، در فقر بسیار شدید به سر می‌برند و شامل خانوارهایی است که با در نظر گرفتن هزینه‌های مسکن، ۴۰ درصد پایین درآمد متوسط زندگی می‌کنند و تعداد آنها ۱.۵ میلیون نفر بیشتر از ۲۰ سال قبل است. این تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری برای فرار از فقر، به بیش از دو برابر درآمدشان نیاز دارند.

در یک مثال، خانواده‌ای متشکل از یک زوج با دو فرزند زیر ۱۴ سال در فقر بسیار عمیق که پس از هزینه‌های مسکن، ۱۴ هزار و ۶۰۰ پوند درآمد داشتند، به ۱۲ هزار و ۸۰۰ پوند درآمد اضافی نیاز داشتند تا به خط فقر برسند. این سازمان خیریه هشدار داد که این علامت، شکست اجتماعی در مقیاس گسترده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، سخنگوی وزارت امنیت انرژی انگلیس اعلام کرد ۱۴۰ میلیارد پوند برای حمایت از خانواده‌ها در پرداخت قبوض انرژی هزینه شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا