امور زیربناییتعاون و اشتغال

تهیه و تدوین برنامه‌های آموزش غیررسمی اشتغال پذیری

معاون پژوهش برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه پنج ساله نهضت ملی مهارت آموزی منجر به اشغال را تدوین کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی حسین شهریور معاون پژوهش برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در برنامه «روی خط اقتصاد»، گفت: برای اینکه افراد پس از تحصیل وارد بازار شغل شوند باید مهارت‌های لازم برای اشتغال را کسب کنند. بازار کار نسبت به گذشته بسیار رقابتی تر شده است، به همین دلیل دانشجویان پیش از ورود به بازار کار باید مهارت‌های اشتغال پذیری را کسب کنند، زیرا کارفرمایان در بازار کار به نیروهای مهارتی که توان اشتغال پذیری دارند نیاز دارند. مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم از جمله انجام کار تیمی، کار آفرینی و حل مساله را مهارت اشتغال پذیری می‌گویند.

وی افزود: با رویکرد جدید وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی حرفه‌ای در کنار آموزش‌های عمومی و رسمی آموزش‌های غیر رسمی اشتغال پذیری در دستور کار قرار می‌گیرد. ۴۵ تا ۴۷ درصد ورودی‌های مراکز آموزش دولتی و غیر دولتی ما فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند. به همین دلیل ضرورت داشت به موضوع مهارت‌های اشتغال پذیری در کنار مهارت‌های فنی توجه بشود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشاغل در یک دهه اخیر از بین رفته و مشاغل جدید ایجاد می‌شود و نیروی کار باید مهارت‌های جدیدی کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار کار نیازمند نیروی کار ماهر است؛ گفت: در سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد را در دستور کار قرار دادیم. ۳۱ هزار آموزشگاه ثبت و ۲۲ هزار آموزشگاه فعال در این حوزه داریم. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه پنج ساله نهضت ملی مهارت آموزی منجر به اشغال را تدوین کرده است، در سال بیش از ۳ میلیون نفر از این آموزش‌ها بهره مند می‌شوند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا