امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در شهرستان گناوه

بوشهر- رییس امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از ایجاد بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، احمد مشایخی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه شهرک شیلاتی پرورش میگو شور شمالی اظهار داشت: این شهرک بزرگترین شهرک شیلات کشور است که مساحت آن سه هزار و ۶۳۱ هکتار است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از زیر ساخت‌های لازم این شهرک انجام شده است گفت: برای انجام زیر ساخت ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد، که بخش دولتی ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و ۱۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه می‌شود.

رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این سایت به شرکت شهرک کشاورزی واگذار شده است و طبق قانون اسناد مالکیت به طور قطعی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر می‌شود.

مشایخی مساحت خالص عملیاتی این سایت ۲ هزار و ۷۳۸ هکتار عنوان نمود و گفت: در سایت پیش بینی ۵۴ مزرعه ۵۰ هکتاری شده است که تاکنون ۱۵ مزرعه به بهره برداری رسیده است.

مدیر امور اراضی استان بوشهر ظرفیت پیش بینی شده تولید میگو این سایت ۲۱ هزار تن خواند و تصریح کرد: این شهرک شیلاتی ظرفیت اشتغال هزار نفر به طور مستقیم را دارد، و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم به کارگیری خواهند شد.

مشایخی با اشاره به توسعه این شهرک گفت: برای تمامی مزارع این سایت سرمایه گذار جذب شده است و سرمایه گذار در حال احداث و آماده سازی مزارع خود هستند

به گفته وی در سال گذشته اولین برداشت از این سایت صورت گرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا