صنعت، معدن، تجارت

رییس اتاق ایران همراه با رییس جمهور، عازم ترکیه شد

رییس اتاق بازرگانی ایران، در اولین سفر خود پس از انتخاب به عنوان رییس پارلمان بخش خصوصی، در معیت رییس‌جمهور و هیات همراه عازم آنکارا شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به آنکارا سفر کرده و آن‌طور که در فرودگاه مهرآباد گفته است، هدف از این سفر تشکیل هیأت عالی مشترک ایران و ترکیه و همچنین مذاکرات در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه مسائل اقتصادی و تجاری است.

همچنین بخوانید

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران نیز پیش از عزیمت به ترکیه، درباره روابط تجاری دو کشور، گفت: چشم‌انداز تبادل اقتصادی ایران و ترکیه ۳۰ میلیارد دلار است و با این سفر فرصتی در اختیار فعالان اقتصادی ترکیه دو کشور قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سفر به ترکیه فرصتی است تا فعالیت‌های اقتصادی کشورمان توسعه بیشتری داشته باشد و از این رو برنامه‌ریزی شده در این سفر فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دیدار کنند.

به گفته حسن زاده، حجم اقتصادی فعلی دو کشور در حد ۷ میلیارد دلار است اما برنامه‌ریزی برای ۳۰ میلیارد در سال است.

در این سفر، پس از استقبال رسمی از سوی «رجب طیب اردوغان» و ملاقات خصوصی دو رئیس‌جمهور، هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا