امور زیربناییتعاون و اشتغال

قوانین نباید تعیین دستمزد به مهاجرت کارگران باشد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: نباید قوانین تعیین دستمزد موجب مهاجرت کارگران شود .

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در برنامه «رادیو اقتصاد»، گفت: در بحث دستمزد منطقه‌ای مشکل اصلی ما این است که منظور وزارت اقتصاد را متوجه نمی‌شویم.وی افزود: اینکه فقط بحث مزد منطقه‌ای مطرح باشد است یعنی از حداقل حقوقی که شورای عالی کار تعیین می‌کند و مکفی نیست می‌خواهیم عدد را کم کنیم یا در یک سری مناطق بیشتر کنیم؛ باید کاملاً مشخص باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در ادامه تاکید کرد: مزد منطقه‌ای نیازمند زیرساخت است که متأسفانه در این حوزه هیچ تعریفی وارد نشده است. حتی زیر مجموعه وزارت کار یعنی تأمین اجتماعی نیز بر این عدم زیرساخت‌ها تاکید کردند.

وی گفت: دغدغه همه ما این است که اگر بگویند که این منطقه کشور به یک دلایلی افزایش دارد و یک گروه بیشتر شود باعث یک سری مهاجرت‌ها می‌شود و توازن نیروی کار و شغل را به هم می‌زند.باید بگویند که کارگر تهران هزینه نسبت به روستا بیشتر است چه میزان می‌خواهند مزد او بیشتر کنند. باید توجه کرد که همه چیز، بحث مسکن نیست بلکه در مناطق کمتر برخوردار هزینه‌های حمل و نقل و شرایط زندگی سخت‌تر است.

ابوی یادآور شد: قیمت بنزین و گوشت و روغن و.. در کل کشور یکسان است با این شرایط آیا با مبلغی که شورای کار تعیین کرده است و مزد امسال را می‌خواهیم آن را به ۱۲ میلیون برسانیم آیا می‌تواند زندگی کند یا خیر؟

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا