ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکست گوگل برای فرار از جریمه در کره جنوبی

دادگاهی در سئول علیه شکایت گوگل برای لغو جریمه ضد انحصارطلبی وضع شده به دلیل اجبار کردن سازندگان تلفن هوشمند برای نصیب سیستم عامل اندروید، رای داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی در سال ۲۰۲۱، شرکت گوگل آسیا اقیانوسیه، گوگل ال ال سی و گوگل کره را متهم کرد سامسونگ الکترونیکس و سایر سازندگان گوشی را وادار کرده اند سیستم اندروید را در گوشی‌های خود نصب کنند و ۲۲۴.۹۳ میلیارد وون (۱۶۷.۹۷ میلیون دلار) جریمه وضع کرد.

همچنین بخوانید

طبق تحقیقات، گوگل که بازیگر اصلی در بازار سیستم عامل موبایل است، در راستای قراردادهای مجوز اندروید با سازندگان تلفن هوشمند، آنها را مجبور کرد یک توافق AFA امضا کنند که بر اساس آن، سازندگان گوشی نمی‌توانند از نسخه اصلاح شده اندروید استفاده کنند.

گوگل پس از صدور این جریمه، تلاش کرد آن را باطل کند اما دادگاه عالی سئول روز چهارشنبه، تصمیم رگولاتور ضد انحصارطلبی را تائید کرد. این دادگاه به این نتیجه رسید که گوگل از قدرت بازار برتر خود سوءاستفاده کرده و این شرکت هدف و نیات محدود کردن رقابت از طریق حذف شرکت‌های رقیب را داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، دادگاه اعلام کرد به دلیل درخواست گوگل، سامسونگ الکترونیکس، ال جی الکترونیکس و سایر شرکت‌ها، برای سود بردن از محصولات خود و ساخت محصولات منحصربفرد، مشکلاتی داشتند و نسبت به محدود شدن نوآوری و بهبود محصول، اعتراض کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا