امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

راه‌اندازی پویش و رزمایش‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت در دهه فجر

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، از استان‌ها خواست در مناسبت‌های موجود در ماه بهمن و دهه فجر، پویش‌ها و رزمایش‌های طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت راه‌اندازی کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با بیان این که نزدیک به ۲۵۰ میلیون اصله نهال منابع طبیعی در کشور تولید شده است، اظهار داشت: روزهای دهه مبارک فجر و مناسبت‌های مختلف در ماه بهمن همچون ولادت حضرت علی (ع)، ولادت امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و مبعث پیامبر گرامی، فرصت‌های خوبی برای مشارکت مردم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در عرصه‌های تعیین شده است.

وی افزود: اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت، جوش و خروش زیادی در آحاد مردم کشور برای رسیدن به ایران سرسبز و قوی ایجاد کرده و بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف همکاری‌های خوبی را با این طرح آغاز کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، امکانات آموزش و پرورش از جمله شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی و هم‌افزایی برای درختکاری و درختداری در کشور عنوان و اظهار کرد: با توجه به ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز، ۸۷۰ هزار معلم و آموزگار و دبیر و ۱۰۰ هزار معلم دانشجو در کشور می‌توان از ظرفیت این شبکه آموزشی در استان‌ها بهره برد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش نیز گفت: بر مبنای یکی از بندهای این تفاهم‌نامه قرار شد هر مدرسه یک نهالستان شود و از این رو ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها و مدیران سازمان‌های آموزش و پرورش موظفند در راستای این تفاهم‌نامه به سازمان منابع طبیعی و و آبخیزداری کشور و هم به آموزش و پرورش گزارش کار خود را ارائه دهند.

نوبخت تاکید کرد؛ برای تحقق اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به بهترین شکل باید تلاش‌ها برای هم‌افزایی و مشارکت مردم با طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور افزایش یابد.

وی همکاری و مشارکت برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری‌ها را برای اجرای این طرح ستود و گفت: استاندارهای هرمزگان، کردستان، بوشهر و خراسان جنوبی همکاری خوبی داشتند به طوری با استاندار خراسان جنوبی نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار عرصه در منطقه‌ای از این استان برای مقابله با بیابان زدایی و اجرای عملیات بیولوژیک آماده شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بار دیگر بر نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید ورزید و اذعان داشت: به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که نمایندگان تشکل‌ها را در جلسات طرح یک میلیارد درخت دعوت کنند.

نوبخت افزود: ما به دنبال این هستیم این تشکل‌ها که نمایندگان مردم هستند بر اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت نظارت داشته باشند و مردم نتیجه اقدامات و تغییرات در عرصه‌های منابع طبیعی را در جامعه منعکس کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا