انرژی

بزرگترین کشتی کانتینری متانول سوز جهان رونمایی شد

کشتی متانول سوز شرکت ای پی مولر مِرسک به زودی از کره جنوبی به آب انداخته می‌شود تا به کاهش آلایندگی در یکی از آلاینده ترین صنایع جهان کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت ای پی مولر مِرسک، کشتی کانتینری ۳۵۰ متری به نام «آن مِرسک» را در کارخانه کشتی‌سازی «اچ دی هیوندای هِوی اینداستریز» در شهر اولسان، رونمایی کرد. این کشتی تا فوریه، فعالیتش را آغاز می‌کند و نخستین کشتی کانتینری بزرگ خواهد بود که سوختش، متانول سبز است و می‌تواند مسافت‌های دور و دراز در اقیانوس‌ها را طی کند.

همچنین بخوانید

طبق توضیحات این شرکت دانمارکی، این کشتی ظرفیت معادل ۱۶ هزار و ۵۹۲ کانتینر معادل ۲۰ بیست فوت یا حدود ۲۹ هزار فیل آفریقایی را دارد و مسیر بین چین، کشورهای آسیایی دیگر، خاورمیانه و اروپا را خواهد پیمود.

با افزایش فشارها از جمله فشار مشتریان بزرگ مانند آمازون و ایکه‌آ برای کاهش آلایندگی صنعت، شرکت‌های کشتیرانی در سراسر جهان به اصلاحات ناوگان کشتی‌های خود شتافته‌اند. سازمان بین‌المللی دریانوردی، آلایندگی صفر تا سال ۲۰۵۰ را هدف گذاری کرده است. با این حال، مِرسک قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ به این هدف برسد و سوخت‌های پاک، رکن اصلی استراتژی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

مِرسک، قصد دارد ۲۵ کشتی تا سال ۲۰۲۷ داشته باشد که می‌توانند با متانول سبز کار کنند. این سوخت از زیست توده مانند زباله‌های شهری جامد  یا هیدروژن و دی اکسید کربن تولید می‌شود. این شرکت اکنون یک کشتی دارد که با متانول سبز کار می‌کند و سال گذشته معرفی شد. کشتی مذکور، کوچک‌تر بوده و مسافت‌های کوتاهی را در طول مناطق ساحلی می‌تواند طی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت کشتیرانی سال گذشته توافق کرد سالانه ۵۰۰ هزار تن از این سوخت را از یک شرکت چینی خریداری کند که بزرگترین توافق در نوع خود تاکنون بوده است. خانواده میلیاردر صاحب این شرکت، یک شرکت تاسیس کرده اند که ظرفیت تولید سالانه بیش از ۳ میلیون تن را تا سال ۲۰۳۰ خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا