بین الملل

۵۰ هزار شرکت انگلیسی در آستانه ورشکستگی

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که هم اکنون حدود ۵۰ هزار شرکت انگلیسی در شرایط مالی بحرانی هستند و در آستانه ورود به فرآیند انحلال قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یک مؤسسه انحلال شرکت در انگلیس اعلام کرد که به خاطر افزایش نرخ بهره در این کشور و بالا رفتن هزینه دریافت و بازپرداخت وام‌، ده‌ها هزار شرکت انگلیسی در معرض انحلال قرار گرفته‌اند.

همچنین بخوانید

این مؤسسه به نام بگبیز ترینور، اعلام کرده که در سه ماهه پایانی سال گذشته، ۴۷۴۷۷ شرکت در انگلیس در وضعیت بسیار اسفناک مالی قرار داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ که ۳۷۷۷۲ شرکت بود ۲۶ درصد افزایش داشته است.

شرکت‌های انگلیس در کنار افزایش هزینه دریافت وام به خاطر بالا رفتن نرخ بهره، با مشکل رشد بی سابقه تورم در این کشور درگیر هستند.

این دومین بازه زمانی سه ماهه پیاپی است که تعداد شرکت‌های در وضعیت بد مالی در انگلیس افزایشی ۲۵ درصدی را به ثبت کمی رساند.

پیش بینی می‌شود طی یک سال آینده، شاهد ورود بسیاری از این شرکتها به فرآیند انحلال در انگلیس باشیم.

جولی پالمر، کارشناس بگبیز ترینور، معقتد است افزایش نرخ بهره، بالا بودن تورم، در کنار کاهش قدرت خرید مردم ناشی از بالا بردن هزینه‌ها، شرایط بسیاری پیچیده‌ای را برای شرکت‌های انکلیسی ایجاد کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا