اقتصاد کلان

نسل‌های مختلف چه تاثیری بر ثروت آمریکا گذاشتند؟

توزیع ثروت معیار مهمی برای سنجش قدرت اقتصادی هر نسل محسوب می‌شود، به‌عنوان مثال، بیبی‌بومرها یا نسل پر نوزاد در ایالات‌متحده، با وجود اینکه ۲۱ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، نیمی از ۱۵۶ تریلیون دلار دارایی آمریکا را در اختیار دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثروت ایالات‌متحده به صورت نسلی، دو ارزیابی با استفاده از داده‌های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ از فدرال رزرو ایجاد شد که هم دارایی‌ها و هم بدهی‌های هر نسل آمریکایی را تجزیه کرده است.

همچنین بخوانید

دارایی‌ها بر اساس نسل

دارایی‌ها بر اساس نسل در جدول زیر فهرست شده است؛ همه ارقام مربوط به سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و به تریلیون دلار است.

نسل‌های مختلف چه تاثیری بر ثروت آمریکا گذاشتند؟

بر اساس آمار، بزرگ‌ترین دسته از دارایی‌های بیبی‌بومرها، سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که ۵۶ درصد از کل دارایی‌های ملی را در اختیار دارند. از سوی دیگر، هزاره‌ها تنها ۲ درصد را تشکیل می‌دهند. جایی که هزاره‌ها ثروت بیشتری دارند، املاک و مستغلات است که ۱۲ درصد از کل کشور را شامل می‌شوند.

بدهی‌ها بر اساس نسل

جدول ذیل تفکیک بدهی‌ها را بر اساس نسل نشان می‌دهد و جای تعجب نیست که وام مسکن بزرگترین جزء بدهی‌ها را برای همه نسل‌ها تشکیل می‌دهد.

چیزی که باید برجسته شود این است که هزاره‌ها بیشترین میزان اعتبار مصرف‌کننده را با ۲ تریلیون دلار (که حدود ۴۳ درصد از کل اعتبار مصرف‌کننده را نشان می‌دهد) را به خود اختصاص داده‌اند. تا سال ۲۰۲۲، هزاره‌ها ۲۲ درصد از جمعیت ایالات‌متحده را تشکیل می‌دادند.

در نهایت، بدهی‌ها را از دارایی‌ها کم می‌کنیم تا به ثروت کل بر اساس نسل در ایالات‌متحده برسیم. ارقام دوباره دلار و تریلیون هستند.

نسل‌های مختلف چه تاثیری بر ثروت آمریکا گذاشتند؟

ویژال کپیتال نوشت به عنوان نکته پایانی، شایان ذکر است که نسل زی، هنوز خیلی جوان است که به‌عنوان جمعیتی جداگانه در مجموعه داده‌هایی مانند این گنجانده شود. این افراد متولد ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ هستند و در حال حاضر بین ۱۱ تا ۲۶ سال سن دارند اما جالب اینجاست که در حال حاضر، فدرال رزرو تمام بزرگسالان آمریکایی متولد شده پس از سال ۱۹۸۱ را به عنوان نسل هزاره در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا