بورسبورس کالا

اوراق گام ابزاری برای برنامه‌ریزی بلندمدت تولید و فروش بنگاه‌ها

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا بیان کرد: استفاده از اوراق گام برای تامین مالی فروشندگان در طول زنجیره به ویژه در قالب قراردادهای پریمیوم با امکان برنامه‌ریزی بلندمدت و به منظور تولید و فروش بسیار حائز اهمیت است.

رحمتی

محمدحسین رحمتی، با بیان این که بخش عمده محصولات بورس کالا در بازار فیزیکی را زنجیره فولاد و پتروشیمی تشکیل می‌دهد، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)،گفت: به پشتوانه حجم بالای معاملات در حوزه فولاد و پتروشیمی، طرح اتصال به سامانه گام بانک مرکزی به منظور تسویه اعتباری و الکترونیکی معاملات پیشنهاد شده که بعد از برگزاری جلسات و مذاکرات متعدد، تکمیل می‌شود.

وی افزود: استفاده از این ابزار برای تامین مالی فروشندگان در طول زنجیره به ویژه در قالب قراردادهای پریمیوم با امکان برنامه‌ریزی بلندمدت و به منظور تولید و فروش بسیار حائز اهمیت است.

اعتبار جدید برای مجموعه زنجیره تولید

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا با اشاره به این که اوراق گام از خریدار نهایی به فروشنده کالا منتقل می‌شود، اظهار داشت: اوراق گام در طول زنجیره می‌تواند به چرخش درآید و اعتبار جدیدی را برای بخش تولید فراهم کند.

تامین مالی زنجیره محصولات

رحمتی در پایان با تاکید بر این که هم‌اکنون امکان استفاده از اوراق گام در تسویه معاملات بورس کالا به صورت دستی فراهم است، گفت: با توسعه الکترونیکی استفاده از اوراق گام در تامین مالی زنجیره محصولات، پیش‌بینی می‌شود شناخت از مزایای این اوراق افزایش یافته و بخش مهمی از تامین اعتبار رایج در معاملات بازار فیزیکی به روش اوراق گام تسویه شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا