انرژی

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا به بیش‌از ۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، گفت: نیروگاه شهیدسلیمی نکا در ۱۰ ماه گذشته حدود ۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۴۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی نیروگاه برق شهید سلیمی، نوراله ادبی فیروزجایی با اعلام این خبر اظهار کرد: دی ماه امسال، واحد ۲ بخار برای انجام تعمیرات نیمه اساسی در مدار تولید نبود، لذا با توجه به محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز در بلوک سیکل ترکیبی و کاهش سطح آب دریا در بخش واحدهای بخار، بیش از ۵۹۷ میلیون و ۴۶۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۷۳ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخار و حدود ۲۷ درصد در بلوک سیکل ترکیبی به‌دست آمد، گفت: در این مدت بیش از ۸۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف کردن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های مهم صنعت برق کشور ما بالا بودن شدت مصرف برق است و به گواه آمار ۱۰ برابر استاندارد جهانی برق مصرف می‌کنیم.

این مسئول یادآور شد: مردم با مدیریت در مصرف انرژی کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار گیرد و بدین ترتیب نیاز نیروگاه‌ها به سوخت کاهش می‌یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره‌مند می شوند.

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا به بیش از ۷ میلیارد کیلووات ساعت رسید

 نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت نامی ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا