صنعت، معدن، تجارت

قطع رابطه مالی تولیدکننده و شرکت‌های ارزیابی کیفیت تا بهار ۱۴۰۳

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: با اجرای طرح درگاه امن پرداخت، رابطه مالی تولیدکنندگان و شرکت‌های ارزیابی کیفیت تا قبل از بهار ۱۴۰۳ قطع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: با اجرای طرح درگاه امن پرداخت، رابطه مالی تولیدکنندگان و شرکت‌های ارزیابی کیفیت تا قبل از بهار ۱۴۰۳ قطع خواهد شد. این طرح در همه استان‌ها اجرا می‌شود و بر اساس آن رابطه تولیدکننده و واردکننده با نهادهای ارزیابی کیفیت قطع می‌شود؛ به طوری که مشخص نباشد محصولی را که کیفیت آن ارزیابی می‌شود، کدام تولیدکننده ارسال کرده است، همچنین هزینه‌های ارزیابی محصولات از درگاه سازمان ملی استاندارد پرداخت می‌شود.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تلاش کردیم تا فرآیندی را طراحی کنیم که بتوانیم رابطه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت محصول را با تولیدکننده و واردکننده قطع کنیم، این طرح در برخی استان‌های کشور آغاز شده و در حال تکمیل است.

اسلام پناه گفت: با اجرای این طرح می‌توان فرآیند ارزیابی محصولات را شفاف کرد و مانع از بروز فساد در دریافت مجوزها شد.

گفتنی است هم اکنون هزینه‌های ارزیابی محصولات از تولیدکننده به طور مستقیم برای شرکت‌های خصوصی ارزیابی کیفیت واریز می‌شود و هر تولیدکننده می‌تواند انتخاب کند که محصولاتش را کدام شرکت ارزیابی کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا