بین الملل

بایکوت صهیونیست‌ها به ضرر برندهای آمریکایی تمام شد

بسیاری از مردم در کشورهای مسلمان به خاطر درگیری صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت دست به بایکوت برندهای صهیونیستی زده‌اند و شرکت‌های آمریکایی در این میان به شدت متضرر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، بسیاری از شرکت‌های غربی به خاطر درگیری صهیونیست‌ها با نیروهای مقاومت فلسطینی در غره و حمایت از اسرائیل شاهد کاهش شدید فروش و تعداد مشتریان خود بوده اند.

همچنین بخوانید

درگیری رژیم صهیونیستی با نیروهای فلسطینی که تا کنون به قربانی شدن حدود ۳۰ هزار نفر از مردم غزه منجر شده، موجب شکل گیری موج گسترده بایکوت و تحریم برندهای صهیونیستی یا حامی این رژیم در کشورهای مسلمان شده است.

گفته می‌شود این بایکوت برای برندهای آمریکایی نظیر استارباکس، مکدونالدز و کوکاکولا بسیار گران تمام شده و به عنوان مثال ارزش سهام شرکت بین المللی رستوران‌های آمریکانا که مالک برندهای KFC، پیتزا هات، کریسپی و هاردی در خاورمیانه است در بورس عربستان طی ۳ ماه گذشته ۲۷ درصد سقوط کرده است.

کارشناسان بر این باورند که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ به خاطر بایکوت تولیدات این برندهای در کشورهای اسلامی، شاهد کاهش شدید سود و درآمد آنها خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا