ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درآمد اپراتورها از ۵G امسال ۳۲ درصد رشد می‌کند

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که فناوری‌های ۵G پیشرفته و RedCap در سال جاری میلادی به اپراتورهای تلفن همراه کمک می‌کند تا در سال ۲۰۲۴ درآمدی معادل ۴۰۰ میلیارد دلار از خدمات شبکه‌های نسل پنجم کسب کنند که این افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته (۲۰۲۳) است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جالب است که گزارش موسسه جونیپر ریسرچ، به صراحت از نرخ اشباع سریع این فناوری و ضرورت حرکت اپراتورها به سمت ارائه ۵G به کاربران سازمانی در حوزه اینترنت اشیاء گفته شده است. همچنین ۵G-Advanced به عنوان توسعه مرحله تکاملی بعدی ۵G توصیف شده است که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای اپراتورها به ارمغان آورد که پشتیبانی ۵G را برای برنامه‌های  XR، VR و AR تقویت می‌کند.

استاندارد نوظهور Redcap هم که به دنبال ارائه نرخ داده بالا، عمر باتری طولانی‌تر و تأخیر کم برای موارد استفاده خاص در فضای اینترنت اشیاء است، بستری را برای اپراتورها فراهم می‌کند تا با سایر فناوری‌های اتصال خارج از اکوسیستم مخابراتی رقابت کنند.

جونیپر پیش‌بینی می‌کند تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۳۶۰ میلیون دستگاه اینترنت اشیاء مبتنی بر فناوری نسل پنجم ارتباطی از شبکه عمومی استفاده کنند که این میزان در مقایسه با ۳۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ قابل توجه است.

در همین حال، این گزارش به آینده ۶G هم نگاهی داشته و بیان می‌کند که نسل پنجم پیشرفته، توسعه سیستم‌های ۶G را امکانپذیر و این سیستم بیشتر به اکوسیستم دیجیتال کارآمدتر کمک می‌کند.

در این گزارش آمده است که به عنوان مثال، فناوری‌هایی مانند XR به ارتباطات فراگیر تبدیل می‌شوند که در آن انسان‌ها با ماشین‌ها تعامل خواهند داشت و برای ارائه یک تجربه پیشرفته‌تر به ۶G نیاز دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا