اقتصاد کلان

عوارض حمل‌ونقل کالای ترانزیتی از کشور تغییر کرد

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نرخ عوارض حمل‌ونقل کالای ترانزیتی از قلمرو کشور، از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان ۴۵۰ ریال تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داوود منظور -رئیس سازمان برنامه و بودجه- در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی نوشت: شورای اقتصاد در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۴ مورخ ۱۴۰۲/۷/۸ آن وزارت در خصوص «اصلاح، تعدیل و به‌روزرسانی نرخ تن – کیلومتر کالاهای عبوری یا ترانزیتی در هر تن – کیلومتر» را به استناد بند «ب» ماده (۳۰) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، بررسی و مشروز به رعایت سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط به شرح زیر تصویب کرد:

همچنین بخوانید

۱ – نرخ عوارض حمل‌ونقل کالای ترانزیتی از قلمرو کشور، از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۲ به ازای هر تن – کیلومتر به میزان ۴۵۰ ریال تعیین می‌شود.

۲ – وزارت راه و شهرسازی مجاز است در سنوات آتی به‌طور سالانه یک بار در سال نرخ عوارض حمل‌ونقل کالای ترانزیتی از قلمرو کشور را به ازای هر تن – کیلومتر معادل ریالی تا ۰.۴ سنت دلار، بر اساس نرخ روز تسعیر دلار سامانه معاملات الکترونیکی ارز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (ETS، تالار دوم) تعدیل و بر همین مبنا اقدام کند.

۳ – وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) موظف است گزارش عملکرد این مصوبه را به‌صورت سه‌ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

عوارض حمل‌ونقل کالای ترانزیتی از کشور تغییر کرد

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا