انرژی

۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در اصفهان وارد مدار می‌شود

تا سال ۱۴۰۶؛ ۲ هزار و ۲۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در مناطق تحت مدیریت شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری وارد مدار خواهد شد.

به نقل از  روابط عمومی برق منطقه‌ای اصفهان، سعید محسنی، مدیر عامل این شرکت گفت: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو مبنی بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر قرار است، ۴۵۰۰ مگاوات ظرفیت در بخش نیروگاه‌های خورشیدی در سطح کشور تا سال آینده ایجاد شود.

همچنین بخوانید

مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان افزود: در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری ۲۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در دست احداث است که بزرگ‌ترین نیروگاه کشور به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات نیز در منطقه کوهپایه و توسط شرکت فولاد مبارکه احداث می‌شود که با ولتاژ ۶۳ کیلوولت و ۴۰۰ کیلوولت به شبکه متصل می‌گردد و پیش بینی می‌شود ۱۲۰ مگاوات آن در فاز اول تا پیک بار ۱۴۰۳ وارد مدار گردد.

 محسنی اذعان کرد: نیروگاه‌های بزرگ دیگری نیز در منطقه تحت پوشش برق منطقه‌ای اصفهان در حال احداث هستند که نیروگاه خورشیدی  ۲۱۵ مگاواتی توسط شرکت پالایش نفت  و ۲۰۰ مگاوات توسط شرکت مپنا در منطقه شاهین شهر در دست احداث و پیگیری است که ان‌شاءالله تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در منطقه شهرک رازی و ۴۸۵ مگاوات در منطقه دهاقان نیز برای احداث توسط شرکت پالایش نفت برنامه‌ریزی شده که تا سه سال آینده وارد مدار خواهد شد و برای پیک سال آینده نیز برنده مناقصه ۱۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تیران و کمشچه مشخص شده و با پیگیری‌های انجام شده با سرمایه‌گذار، این دو نیروگاه در مرحله تحویل زمین و شروع عملیات اجرایی است.

 محسنی در خصوص نیروگاه‌های در دست احداث در استان چهارمحال و بختیاری نیز افزود: برندگان مناقصه احداث ۱۰۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سه منطقه بهرام‌آباد شهرکرد و دشت مرجن بروجن و شوراب صغیر مشخص شده و پیگیرهای لازم در خصوص تحویل زمین و شروع عملیات احداث این نیروگاه‌ها با استانداری چهارمحال و بختیاری در حال انجام است و انتظار می‌رود برای سال آینده حدود ۱۰۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان چهارمحال و بختیاری وارد مدار شود.

وی افزود: به غیر از نیروگاه‌های بزرگ در محدوده برق منطقه‌ای اصفهان، نیروگاه‌های مقیاس متوسط بالای ۷ مگاوات نیز در مناطق شاهین شهر ۱۰ مگاوات، اردستان ۸۰ مگاوات، ورزنه ۲۰ مگاوات، شهرضا ۱۰ مگاوات، زیار ۱۰ مگاوات، جندق ۱۰ مگاوات، رضوانشهر ۲۰مگاوات، تیران ۲۰ مگاوات، کوهپایه ۳۰ مگاوات، انارک ۱۰ مگاوات، بادردود ۱۰ مگاوات، نایین ۱۰ مگاوات، کاشان ۱۰ مگاوات، علویجه ۱۰ مگاوات، دهاقان۱۰ مگاوات، فرادنبه ۱۵ مگاوات و بن ۱۵ مگاوات نیز در حال پیگیری و احداث  است که پیش بینی می‌شود طی دو سال آینده وارد مدار گردد و مابقی نیز از طریق شبکه ۲۰ کیلوولت به شبکه متصل می‌شوند.                                                                                                             

مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان گفت: هم اکنون ۴۸ مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه تحت پوشش برق منطقه‌ای اصفهان در حال بهره برداری است که با احتساب نیروگاه‌های پشت بامی حدود ۷۵ مگاوات در حال تولید است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا