امور زیربناییراه و ساختمان

شناسایی ۷۳ هزار و ۳۲۱ هکتار زمین در سراسر کشور برای نهضت ملی مسکن

رییس سازمان ملی زمین و مسکن از شناسایی ۷۳ هزار و ۳۲۱ هکتار زمین در سراسر کشور اعم از محدوده شهرها و شهرک‌ها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ارسلان مالکی رییس سازمان ملی زمین و مسکن صبح امروز سه‌شنبه دهم بهمن ماه در نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن، گزارشی از میزان متقاضیان و اراضی شناسایی شده برای این طرح در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: ۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۳۲ نفر از سراسر کشور در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که بیش از ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار نفر متقاضی واجد ۳ شرط بوده و بیش از یک میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۷۰ نفر تأیید نهایی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: میزان اراضی شناسایی شده در محدوده شهرهای فعلی (بدون احتساب شهرک‌ها) به ۴۰ هزار و ۶۱۷ هکتار رسیده است. ۱۷ هزار و ۱۹۵ هکتار زمین در مراحل مختلف ابلاغ قرار دارد.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن میزان اراضی برای شهرک‌هایی که مکان‌یابی شده و به تصویب رسیده را ۱۵ هزار و ۵۰۹ هکتار اعلام کرد. جمعاً ۷۳ هزار و ۳۲۱ هکتار زمین شناسایی شده که پس از طی مراحل قانونی در قالب‌های مختلف باید به متقاضیان داده شود.

وی در ادامه به تفکیک استان‌ها بر اساس بیشترین متقاضی تأیید نهایی شده پرداخت و گفت: استان‌های فارس، تهران و اصفهان و جنوب کرمان دارای بیشترین متقاضی نهایی در طرح نهضت ملی مسکن است.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه ۴ استان دارای بیشترین زمین تأمین شده را اعلام کرد و گفت: استان خراسان رضوی دارای بیشترین زمین تأمین شده و به میزان ۹۱ هزار و ۱۶۰ واحد است. پس از آن فارس با ۷۲ هزار و ۴۰۰ واحد، تهران با ۷۶ هزار و ۸۸۲ واحد و جنوب کرمان با ۴ هزار و ۶۰۹ واحد قرار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا