کسب و کار

آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت

آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت عاملی مهم به شمار می رود و اکثر افرادی که تمایل به مهاجرت دارند، در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهند. این زبان، در واقع زبان اصلی و رسمی کشور آلمان است و زبان آموزان و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، باید این زبان را در سطحی کاملا رسمی یاد بگیرند.

نقطه عطف این زبان تلفظ کلمات است چرا که به همان صورت که به نگارش در می آیند، تلفظ می شوند و این امر کار زبان آموزان را راحت تر ساخته است. البته فراموش نشود که در این مورد هم موارد استثنا وجود دارد.

مدرک زبان آلمانی مورد تایید سفارت برای مهاجرت

کشور آلمان یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت به شمار می رود و بسیاری از افراد این کشور را برای پیشرفت و موفقیت آینده خود انتخاب می نمایند و جهت مهاجرت به این کشور برنامه ریزی می کنند. تسلط کافی بر زبان آلمانی مهم ترین راه برای مهاجرت به این کشور می باشد و در غیر این صورت بدون تردید بزرگ ترین شانس خود را برای اخذ ویزای آلمان باید به فراموشی بسپارید.

همچنین بخوانید

کشور آلمان برای ارائه ویزای اقامت به داوطلبان و متقاضیان، مدارک زبانی گوته، مدرک Test AS ، مدرک TELC، مدرک DSH، مدرک Daf و مدرک OSD را قبول می کند. البته به این نکته حتما باید توجه داشت که این کشور در کنار پذیرش این مدارک گفته شده، سطح آن ها را نیز مورد توجه قرار خواهد داد. در ادامه در مورد هر کدام از این مدارک توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد که بتوانید با تصمیم درست در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنید. گفتنی است که برای مهاجرت به کشور آلمان فرقی ندارد که شما از چه روشی اقدام می نمایید، این را در نظر داشته باشید که تسلط بر زبان آلمانی را باید در اولویت قرار دهید و مدرک مورد نیاز را از موسسه های معتبر دریافت کنید. 

مدرک آزمون گوته 

یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای کشور آلمان، مدرک آزمون گوته است که توسط موسسه گوته برگزار خواهد شد. این آزمون سطح های مختلف زبانی را از مبتدی یا A1 تا سطح پیشرفته یا C2 پشتیبانی می کند. پس برای دریافت ویزای این کشور می توانید از طریق این مدرک اقدام نمایید. 

مدرک آزمون Test Daf

در زمینه یادگیری زبان آلمانی برای مهاجرت می توانید از طریق مدرک ” TestDaf” اقدام نمایید. البته ناگفته نماند که این مدرک برای افرادی مناسب است که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه به کشور آلمان مهاجرت نمایند. بسیاری از موسسه های زبان این آزمون را قبول دارند و ارزیابی را در سطوح مختلف زبانی از B2 تا سطح C1 انجام می دهند.

 

مدرک آزمون های Telc

افرادی که قصد دارند برای اهداف آموزشی یا حرفه ای برای مهاجرت به کشور آلمان اقدام نمایند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند و مدرک را به دست بیاورند. سطوح مختلف در این آزمون مورد تایید است و از سطح A1 مبتدی تا سطح پیشرفته C2 را پشتیبانی می نماید. 

 

مدرک آزمون DSH 

یکی دیگر از مدارکی که جهت مهاجرت به آلمان می توانید کسب کنید، مدرک آزمون DSH است. افراد غیر بومی که قصد دارند در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل نمایند در نظر داشته باشند که این آزمون مختص آن ها می باشد. نکته مهم در مورد این آزمون، این است که مهارت زبانی در سطح C1 را مورد ارزیابی قرار خواهد داد. 

مدرک آزمون OSD 

در مورد این مدرک باید گفت برای افرادی مناسب است که به قصد تحصیل یا کار در اتریش تمایل به مهاجرت دارند. دلیل این مسئله این است که این آزمون در اتریش و برخی دیگر از کشورهای آلمانی زبان اعتبار دارد و آن را به رسمیت می شناسند. این آزمون از سطح A1 تا سطح C2 را پشتیبانی می کند. 

چه سطح زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان مورد نیاز است؟ 

در کشور آلمان، تحصیل با دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان پذیر است و افرادی که قصد مهاجرت و تحصیل در این کشور را دارند، می توانند با ارائه مدرک هر کدام از این دو زبان اقدام نمایند. تحصیل در کشور آلمان شرایط خاص خود را دارد و باید به آن ها توجه داشته باشید. 

شرایط تحصیل در کشور آلمان چیست؟ 

نکته بسیار مهم برای تحصیل در کشور آلمان، میزان و مقطع تحصیلی و همچنین رشته مورد نظر می باشد. افرادی که تمایل دارند در مقطع کارشناسی، در این کشور تحصیل نمایند، حتما باید مدرک دیپلم خود را گرفته باشند و در دست داشته باشند‌. به همین نسبت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک کارشناسی لازم است‌.

همچنین برای تحصیل در این کشور، شرایط سنی بستگی به مقطع تحصیلی دارد و به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن داوطلب باید حداقل ۱۸ سال باشد. ارائه مدرک زبان برای آغاز به تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان از مهم ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. پس باید آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت را جدی گرفت و برای اثبات توانایی خود مدرک مورد نیاز را ارائه داد. البته باید حداقل نمره را در آزمون مورد نظر دریافت نموده و این شرایط را دانشگاه مورد نظر اعلام می کند.

حداقل سطح زبانی مورد قبول در کشور آلمان

هنگامی که قصد دارید جهت آموزش زبان آلمانی برای مهاجرت اقدام نمایید، باید این نکته را در خاطر داشته باشید که در کنار نوع مدرک، می بایست سطح مورد نیاز را نیز بگذرانید و حداقل نمره را دریافت نمایید. برای مهاجرت به کشور آلمان، تسلط بر زبان آلمانی در سطح B1 لازم است و می توان برای ویزا و شروع تحصیل در این کشور اقدامات لازم را انجام داد. کشور آلمان این فرصت را به متقاضیان مهاجرت و تحصیل می دهد که با دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل نمایند و این برای دانشجویان بین المللی امری بسیار مهم به شمار می رود.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا