صنعت، معدن، تجارت

۱۳ درصد واحدهای صنعتی غیرفعال هستند

معاون وزیر صمت گفت: در زمان شروع دولت سیزدهم ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی اظهار کرد: اجرای مجموعه اقدامات حمایتی منجر به بازفعال‌سازی و افزایش ظرفیت هشت هزار و ۹۱۰ واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت شده است.

افزود: طرح پایش واحدهای صنعتی غیرفعال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و همکاری مشاوران توانمند کلینک‌های کسب و کار در سراسر کشور اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای دولت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱۹۲ واحد با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر مجدد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صمت اضافه کرد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: در زمان شروع دولت سیزدهم ۳۳.۸ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت بودند که با توجه به اقدامات صورت گرفته، این نسبت به ۲۸.۴ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، برنامه سال ۱۴۰۳ را افزایش ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد تولید، عنوان کرد و گفت: تثبیت و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال را با رویکرد کمک به رشد تولید و جلوگیری از افزایش رکود در دستور کار داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا