اقتصاد کلان

پیش‌بینی ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های لرستان در سال ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال آینده ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های لرستان پیش‌بینی شده که با تخصیص این اعتبار، جهش پروژه‌های استان را خواهیم داشت.

داود منظور در پایان نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مسائل استان را در کنار استاندار لرستان مرور و از طرح‌ها بررسی و بازدید بعمل آمد؛ مسائل به نظر نماینده ولی فقیه در استان رسید و از نظرات وی بهره‌مند شدیم.

همچنین بخوانید

وی افزود: مسائل در این جلسه جمع‌بندی شد که با توجه به عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان به خصوص در بخش زیرساخت‌ها به لحاظ عدالت بین‌استانی باید حتما تلاش کنیم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و شاخص‌های توسعه در لرستان را به متوسط شاخص‌های کشور نزدیک کنیم.

منظور با بیان اینکه در ارزیابی و بازدیدهای صورت‌گرفته بیشتر به این موضوع رسیدیم که اولین اولویت استان موضوع آب و مهار آب‌های سطحی است، تصریح کرد: به همین جهت همه سدهای در حال  ساخت استان باید تسریع شوند و منابع لازم را تخصیص دهیم تا هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند، هم‌اکنون چندین سد در حال اجراست.

وی با اشاره به وضعیت سد معشوره گفت: یکی از سدهای مهم استان معشوره  است که در آستانه شروع و آغاز به ساخت خواهد بود و به عنوان پروژه‌ای مهم و راهبردی جزو اولویت‌های دولت است و برخی محدودیت‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی در این مورد وجود داشت که به تدریج در حال برطرف شدن است و امیدواریم هرچه عملیات اجرایی این سد هم آغاز شود.

معاون رئیس‌جمهور، پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌ها را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و افزود: مساله شاخص‌های بهداشت و درمان از مسائل مهم استان است در حال حاضر متوسط سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱.۸ است که این شاخص در استان پایین بوده اما چندین بیمارستان ازجمله نیایش، بیمارستان های دورود و کوهدشت در حال ساخت هستند که  امیدواریم تا پایان سال آینده با بهره‌برداری از آنها به استاندارد تعداد تخت دست پیدا کنیم.

این مسئول تکمیل پروژه‌های راه و راه‌آهن را به عنوان اولویت استان برشمرد و گفت: همچنین طرح‌های فرهنگی مخصوصا مصلا، خانه‌های عالم، مدارس علمیه، ورزشگاه‌ها و … هم از اولویت‌های دولت هستند که توسط استاندار پیگیری و منابع آن را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع جدید به طرح‌های استان اختصاص می‌یابد، ادامه داد: در بودجه سال آینده ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های استان لرستان در حال پیش‌بینی است که با تخصیص این اعتبار، جهش پروژه‌های استان را خواهیم داشت.

منظور در بخش دیگری از سخنان خود به واریز پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: پاداش بازنشستگان ۱۴۰۱ باید به صورت متمرکز از سازمان مدیریت تخصیص پیدا می‌کرد و عدد آن ۳۳ هزارمیلیارد تومان بود که ۲۴ هزار میلیارد آن قبلا برای ۷۵ هزار بازنشسته و ۳۰ هزار ایثارگر تخصیص یافته و مابقی آن نیز در چند روز آینده واریز می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: مطمئنا مردم پرشور در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و با خلق حماسه‌ای جدید دشمنان را ناامید خواهند کرد.

وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده این است که نسبت به مسائل کشور پیگیر و مطالبه‌گر هستند و مطمئن هستیم مجلس جدید در جهت حل مسائل مردم گام های موثری خواهد برداشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا