بین الملل

وخیم‌تر شدن اوضاع فقر در انگلیس

بنیاد جوزف رونتری اعلام کرده که طی سال‌های گذشته شرایط فقر در انگلیس بسیار سخت‌تر و وخیم‌تر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، نتایج یک تحقیق توسط بنیاد جوزف رونتری نشان می‌دهد که در ۱۲ ماه منتهی به سال ۲۰۲۱-۲۲ تعداد افراد فقیر در انگلیس یک میلیون نفر افزایش یافته است.

همچنین بخوانید

این بنیاد اعلام کرده که در سال ۲۰۲۱-۲۲ معادل ۱۴.۴ میلیون نفر که ۴.۲ میلیون نفر آنها کودک بودند در انگلیس زیر خط فقر زندگی کرده‌اند و تعداد کسانی که دیگر امکان تأمین هزینه‌ها و پرداخت قبوض مصرفی خود را ندارند در حال افزایش است.

مدیر عامل گروه پاول کیاسک نیز اعلام کرده که ما شاهد بدتر شدن شرایط فقر در انگلیس طی سال‌های گذشته هستیم و روز به روز تعداد بیشتری از خانوارهای این کشور به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

مطالعات انجام شده حاکی از آن است که درآمد ۶ میلیون نفر در انگلیس در سال ۲۰۲۱-۲۲ زیر رقم خط فقر بوده و در فقر شدیدی به سر می‌برده‌اند.

در انگلیس یک زوج با یک فرزند زیر ۱۴ سال که درآمد سالانه آنها زیر ۱۸ هزار ۵۱۹ دلار معادل ۱۴۶۰۰ پوند باشد، زیر خط فقر محسوب می‌شوند.

طی سال‌های گذشته خانوارهای پر جمعیت، افراد معلول، شاغلین نیمه وقت، افراد خود اشتغال و خانواده‌هایی که در مسکن اجاره‌ای زندگی می کرده‌اند بیشترین آسیب پذیری را در برابر اوضاع نابسامان فقر در انگلیس داشته و دارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا