بورسبورس اوراق

 پیش‌شرط رونق سرمایه‌گذاری، ثبات در سیاست‌گذاری‌ها است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ثبات در قوانین و سیاست‌گذاری‌ها مهم‌ترین گام برای کمک به پیش‌بینی‌پذیرتر شدن اقتصاد کشور و آینده صنایع است. 

طرح

محمد حسن شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با بیان این که مهمترین فاکتور موثر در رونق معاملات هر بازاری، ورود نقدینگی به آن بازار است، گفت: پول، هوشمند است و وارد بازاری می‌شود که کمترین ریسک یا احتمالا بیشترین بازدهی را به همراه داشته باشد.

انتظار سرمایه‌گذاران

وی افزود: سرمایه‌گذاری در هر پروژه یا صنعتی نیازمند آن است که سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داشته باشند که بازدهی مورد نظر را کسب خواهند کرد و ریسکی متوجه سرمایه‌ آنها نیست؛ اما در شرایط فعلی، قوانین و مقررات خلق الساعه‌ سودآوری صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پارامترهای مهم

این تحلیلگر تصریح کرد: علاوه بر این، نگرانی بابت کسری بودجه دولت هم برطرف نشده است. ضمن این که نرخ بالای سود سپرده‌های بانکی هم باعث شده رغبتی برای خروج سپرده‌ها از بانک‌ و سرمایه‌گذاری در سایر بازارها وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی طبیعی است که جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه هم کم شتاب باشد.

ثبات در قوانین

شمسی در رابطه با پیشنهادهای خروج از این وضعیت اظهار کرد: ثبات در قوانین و سیاست‌گذاری‌ها مهم‌ترین گام برای کمک به پیش‌بینی پذیرتر شدن اقتصاد کشور و آینده صنایع خواهد بود. فقط در چنین شرایطی است که می‌توان انتظار داشت سرمایه‌ها به مسیر صحیح هدایت شود و شاهد رونق تولید و به دنبال آن، رونق بازار سرمایه نیز باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا