انرژی

۸ پروژه فاضلاب در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، ۸ پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان خوزستان به بهره برداری خواهند رسید.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر، هشت پروژه در حوزه فاضلاب خوزستان شامل اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: این پروژه ها مربوط به شهرهای ماهشهر، بندرامام، آبادان، بهبهان و مسجدسلیمان است که ۱۷۰ هزار نفر در این ۵ شهر خوزستان از این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

علیدادی ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع یک هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های ملی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) شرکت آب و فاضلاب خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها در شهرهای استان ۶۶ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی فاضلاب، ۳ هزار و ۸۶۵ فقره انشعاب فاضلاب، ۲ باب ایستگاه پمپاژ و ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت قابل بهره‌برداری ۴۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز اجرایی شده است.

وی افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب بهبهان را از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در بخش فاضلاب استان معرفی و در خصوص این دو طرح اظهار کرد: برای تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه مسکن مهر شهر آبادان که به صورت هیبریدی بیونانو تکنولوژی به ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز بوده و ۸ هزار نفر و ۲ هزار فقره انشعاب را تحت پوشش قرار داده، ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علیدادی ادامه داد: همچنین در تصفیه خانه فاضلاب شهر بهبهان که به صورت هیبریدی بیونانو تکنولوژی و به ظرفیت ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز بوده و ۳ هزار نفر و یکهزار فقره انشعاب را تحت پوشش قرار داده، ۷۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت ارتقاء پکیج به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز در دست انجام است.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی طرح‌های فاضلاب استان از ۴۳ درصد به ۶۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا