انرژی

بحران انرژی همچنان گریبانگیر انگلیسی‌ها ماند

از هر پنج کسب‌ و کار در انگلیس، چهار شرکت می‌گویند به دلیل هزینه‌های بالای انرژی، مجبورند قیمت‌ها را در دو سال آینده افزایش دهند و این نشان می‌دهد که تاثیر بحران اروپا برای خانوارها، هنوز فروکش نکرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، نظرسنجی انجام شده توسط شرکت «پرایس واتر هاوس کوپرز» نشان داد که ۸۱ درصد از شرکت‌ها در انگلیس، قصد دارند برچسب قیمت محصولات یا خدمات خود را افزایش دهند که کمی بیشتر از سهم شرکت‌هایی است که در دو سال گذشته، این کار را انجام داده اند.

هر چند قیمت انرژی اروپا، از اوج مشاهده شده در طول بحران پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، اما هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین‌های تاریخی مانده و در معرض نوسانات متداول است. قراردادهای آتی گاز انگلیس برای تحویل در دو سال آینده، دو برابر گران‌تر از سه سال پیش است.

ویکی پارکر، مدیر بخش برق و خدمات برق در «پرایس واتر هاوس کوپرز انگلیس» گفت: تا زمانی که تغییر به یک سیستم انرژی کربن‌زدا شده، به هزینه‌های قابل پیش‌بینی‌تر و کنترل‌شده‌تر منتهی شود، کسب‌وکارهای انگلیس همچنان از تاثیرات قیمت‌های بی‌ثبات، ضربه می‌خورند و تحت تاثیر عوامل ژئوپلیتیک خواهند بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، بانک مرکزی انگلیس به دقت به دنبال نشانه‌های تورم داخلی را رصد کرده و تلاش شرکت‌ها برای انتقال هزینه‌های فزاینده به مشتریان خود از طریق قیمت‌های بالاتر را زیر نظر دارد. تورم خدمات در انگلیس، شدیدتر و چسبنده‌تر از منطقه یورو یا آمریکا بوده است و بانک مرکزی انگلیس را در مقایسه با همتایان خود، برای کاهش نرخ‌های بهره بی‌میل کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا