ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بهره‌برداری از ۷ طرح ارتباطات مخابراتی در خوزستان به مناسبت دهه فجر

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: به مناسبت دهه فجر ۷ طرح کلی ارتباطات مخابراتی با مبلغ سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افتتاح ۷ طرح کلی ارتباطی در حوزه مخابرات در دهه مبارک فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه تلفن ثابت از هفته دولت تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ پورت تلفن ثابت برای مشترکان در استان نصب و راه‌اندازی شده است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته و توسعه زیرساخت‌ها در جهت توسعه شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار در استان افزود: همچنین ۸ هزار و ۵۰۰ پورت به منظور توسعه مشترکان باند پهن دیتای برخط Adsl و Fttx نصب و راه‌اندازی شده است.

فلاح زاده ادامه داد: در بخش توسعه شبکه فیبر نوری نیز با حفاری و کابل‌کشی، ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در استان نصب شده است تا به ظرفیت شبکه فیبر نوری در استان افزوده شود.

وی در خصوص نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سیستم‌های انتقال مخابراتی و دستگاه‌های کافوی نوری عنوان کرد: به منظور بهره‌مندی مردم از خدمات نوین ارتباطی نیز، ۱۰ دستگاه کافوی نوری و ۵ سیستم شبکه انتقال نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: همچنین به منظور توسعه، ارتقا و گسترش پوشش شبکه ارتباطی همراه ۳۴ سایت پرسرعت جدید همراه اول و ۱۷۵ سایت تکنولوژی۳G, ۴G, ۴.۵G در نقاط مختلف خوزستان بر اساس زمان‌بندی و با برنامه‌ای مدون نصب و راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: این میزان فعالیت مخابراتی و ارتباطی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران در سطح خوزستان از هفته دولت سال جاری تا کنون انجام شده است که در دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا