امور زیربناییتعاون و اشتغال

جزییات احیای واحدهای صنعتی/ ۹۳ هزار نفر مشغول به کار شدند

در طول دولت سیزدهم ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی احیا و ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۲ واحد صنعتی افزایش یافته که در مجموع منجر به اشتغال زایی برای ۹۲ هزار و ۵۲۵ نفر شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بررسی آخرین آمار احیای واحدهای راکد نشان می‌دهد که در طول دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بالغ بر ۴ هزار و ۱۰ واحد راکد احیا شده که زمینه اشتغال ۶۸ هزار نفر را فراهم کرده است.

همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای احیای این تعداد واحد ۵۵۷ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال بوده است.قرار است در قالب برنامه باز فعال سازی واحدهای راکد تا پایان دولت سیزدهم، ۳ هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی دیگر احیا شود.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها افزایش ظرفیت واحدهای با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد بود که بر همین اساس ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۲ واحد صنعتی افزایش یافت که از این طرق زمینه اشتغال برای ۲۴ هزار و ۵۲۵ نفر فراهم شده است.

سرمایه گذاری انجام شده برای افزایش ظرفیت این واحدها ۲۴۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.قرار است در قالب برنامه افزایش ظرفیت واحدهای زیر ظرفیت تا پایان دولت سیزدهم ظرفیت ۶ هزار و ۴۳۰ واحد صنعتی دیگر نیز افزایش یابد.در مجموع در دولت سیزدهم زمینه اشتغال برای ۹۲ هزار و ۵۲۵ نفر در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.

جزییات احیای واحدهای صنعتی/ ۹۳ هزار نفر مشغول به کار شدند

گفتنی است، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا