اقتصاد کلان

رونق حمل و نقل ریلی روسیه با بحران دریای سرخ

بحران دریای سرخ علاقه فزاینده‌ای به مسیرهای جایگزین مانند مسیر ریلی چین-اروپا که از روسیه می‌گذرد، برانگیخته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت‌هایی که حمل‌ونقل کالا را سازماندهی می‌کنند، افزایش شدید درخواست‌ها از طریق این مسیر را ثبت کرده‌اند. ترانزیت از طریق راه‌آهن برای حاملان کالاها جذاب است زیرا ارزان‌تر از حمل‌ونقل هوایی و سریع‌تر از حمل‌ونقل دریایی است.

همچنین بخوانید

به‌عنوان نمونه شرکت ریل‌گیت یوروپ (RailGate Europe) که کالاها از جمله مبلمان، اسباب بازی، لباس و قطعات خودرو را از چین و از طریق روسیه به کشورهای اروپایی می‌رساند، کاهش زمان ترانزیت قابل توجهی بهتر از حمل‌ونقل دریایی را اعلام کرده است و بر اساس مبدا و مقصد این میزان بین ۱۴ تا ۲۵ روز خواهد بود.

برخی از شرکت‌ها نگران‌های خود را در مورد ارسال کالا از طریق راه‌آهن از طریق روسیه مطرح کرده‌اند و این نگرانی به جنگ در اوکراین برمی‌گردد که بسیاری از شرکت‌ها از حمل محموله‌های خود از طریق روسیه بیم داشتند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در دریای سرخ تعداد درخواست‌ها از این مسیر افزایش یافت پس از اینکه در سال گذشته به دلیل حمله به اوکراین کاهش قابل توجهی ثبت کرده بود.

مدیر عامل شرکت تدارکات هلندی ریل بریج کارگو (Rail Bridge Cargo) حمل‌ونقل مسیر ریلی چین-اروپا در چهار هفته گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

بیزنس نوشت، اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد کالاهای تحریم شده از طریق راه‌آهن روسیه منتقل شوند، در حالی که حمل و نقل جاده‌ای محصولات تحریم شده ممنوع است و کالاهای نظامی به هیچ وجه از طریق راه‌آهن روسیه قابل حمل نیستند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا