بورسفرابورس

آموزش سهامداری بلندمدت باید نهادینه شود

یک نماینده مجلس مطرح کرد: تعداد بالای شرکت‌های بورسی و تنوع ابزارهای مالی باعث شده نیاز به آموزش بیش از پیش در کشور به خصوص در بحث مربوط به سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه احساس شود.

رزمیان مقدم

حسن رزمیان مقدم، در رابطه با فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: دستیابی به سود و درآمدهای پایدار از مهمترین مولفه‌های سرمایه‌گذاری در بازده زمانی بلندمدت است.
وی با بیان این که تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور وظیفه فرهنگسازی را بر عهده دارند، اظهار داشت: به طور کلی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه باید نگاه بلندمدت بر سهامداران حاکم باشد و از نگاه کوتاه‌مدت صرف‌نظر کنند. بنابراین، وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار، آموزش و پرورش و صدا و سیما این است که با برنامه‌های آموزشی، روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را جایگزین روش مستقیم کنند.

آموزش سهامداری بلندمدت

رزمیان مقدم با اشاره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری و وظیفه آنها در جذب سرمایه‌های مردم به صورت غیرمستقیم، عنوان کرد: در صورتی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری منافع مردم و هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید را در نظر بگیرند، توسعه ابزارهای مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌های سرگردان در کشور قابل توجیه است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تعداد بالای شرکت‌های بورسی و تنوع ابزارهای مالی باعث شده نیاز به آموزش بیش از پیش در کشور به خصوص در بحث مربوط به سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه احساس شود. از این رو، برای ارتقای سواد مالی عموم جامعه باید اقداماتی از سوی رسانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش و نهادهای مربوطه صورت گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا