امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۳۶ هزار هکتار زمین در کهگیلویه و چرام چشم انتظار آبریز هستند

یاسوج_ امام جمعه دهدشت گفت: ۳۶ هزار هکتار زمین در کهگیلویه و چرام چشم انتظار آبریز هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر افزود: اینجا در دو طرف یک سد خاکی، در سمت راست سد کوثر و سمت چپ سد مارون احداث شده و این در حالی است که زمین‌های مستعد شهرستان در مجاورت این سدها تشنه و بی‌آب مانده‌اند.

وی تصریح کرد: زمین‌های این شهرستان تشنه اند، اما اجازه برداشت قطره‌ای آب برای زمین‌های تشنه ما داده نشده است.

امام جمعه دهدشت گفت: سد آبریز هم جلوی طغیان سیلاب‌ها و آسیب‌ها را می‌گیرد وهم باعث کمک به کهگیلویه می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه ۳۶ هزار هکتار زمین در کهگیلویه و چرام چشم انتظار آبریز هستند تاکید کرد: مطالبه عموم مردم احداث سد آبریز است.

امام جمعه دهدشت افزود: در استانی هستیم که ۱۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند، ولی جوانان این منطقه برای اشتغال از اینجا تا عسلویه دنبال کار می‌گردند.

امام جمعه دهدشت خطاب به نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی گفت: از شما خواهش می‌کنیم صدا و فریاد ما در هیأت دولت برای پمپاژ دشت‌های تشنه کهگیلویه باشید.

حجت الاسلام وحدانی‌فر گفت: زمستان‌ها با مشکلات حجم آب و سیلاب‌ها مواجه هستیم، اما موقع برداشت حق استفاده از این آب را نداریم.

وی با اشاره به سطح دریاچه کوهبرد و حجم آب ذخیره این سد، از وزیر خواست برای افزایش ارتفاع تا هفت متر چاره‌اندیشی کند.

وحدانی فر در خصوص مزایای افزایش ارتفاع سد گفت: این سد در حال حاضر ظرفیت ۲ و نیم میلیون متر مکعب ذخیره‌سازی آب را داراست که در صورت افزایش ارتفاع هفت متری تا پنج میلیون متر مکعب آب ذخیره خواهد شد

امام جمعه دهدشت خاطر نشان کرد: اگر این افزایش صورت بگیرد، سطح زمین‌های آبیاری شده از ۴۰۰ هکتار به ۸۰۰ هکتار خواهد رسید.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه تنها راه اول، دوم و سوم پیشرفت کهگیلویه توسعه کشاورزی است افزود: سفرهای رئیس جمهور به استان برکات زیادی داشت، اما سهم وزارت کشاورزی از بقیه کمتر بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا