بورسفرابورس

سقف‌های معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۳ برای فعالان اقتصادی افزایش می یابد

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهادات مربوط به افزایش سقف های معافیت مالیاتی در سال ۱۴۰۳، گفت: امیدواریم که تصویب نهایی سقف های معافیت مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳، خبر خوب دیگری برای فعالان بخش خصوصی و بازار باشد.

همچنین بخوانید
مالیات

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی و کسبه بازار در مسجد امام بازار تهران، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به مناسب دهه فجر در ادامه چندین نوبت جلسات مشترک که با نمایندگان اصناف و اتحادیه های تهران داشتیم، امروز نیز در مسجد امام بازار در جمع بزرگان و فعالان اصناف تهران حضور یافتیم.

خاندوزی با اشاره به اقدام سازمان امور مالیاتی و مرکز بهبود فضای کسب و کار که در قالب میزهای خدمت در حوزه مالیات و مجوزهای کسب و کار در بازار حضور پیدا کردند، افزود: این اقدامات باعث می شود که تعامل دولت و بخش خصوصی و بازاریان تقویت شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: مشکلاتی را برخی اصناف داشتند که رییس سازمان امور مالیاتی در این جلسه، بخش هایی را که نیاز به تعیین تکلیف داشت، اقدام به تعیین تکلیف کرد؛ بخش دیگر در قالب بخشنامه ها و ابلاغیه ها انجام خواهد شد که مشمول همه فعالان و اصناف کشور می شود که یا درباره آنها اطلاع رسانی شده و یا در آینده اطلاع رسانی خواهد شد. خاندوزی خاطر نشان کرد: چند خبر خوب نیز مربوط به کاهش بار مالیاتی فعالان بازار و فعالان بخش خصوصی بود که در این جلسه به اطلاع اهالی بازار رسانده شد.

وی ادامه داد: این اخبار خوب، ناظر به بندهایی از بودجه ۱۴۰۳ بود که وزارت اقتصاد تلاش کرد با همکاری مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس به تصویب برسد که امیدواریم کمک کند تا در سال ۱۴۰۳ از جهت مالیاتی برای بازار و فعالان بخش خصوصی، نسبت به امسال وضعیت رو به بهبودی را داشته باشیم. وزیر اقتصاد درباره درگاه ملی صدور مجوزها، گفت: با توجه به اینکه یک موعود مهم پیش روی ما قرار دارد، تمام تمرکز درگاه را معطوف به این کرده ایم که بتوانیم در دومین سالگرد ابلاغ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار فرایند حذف مجوزهای کاغذی را انجام بدهیم که درگاه ملی صدور مجوزها کاملا برای این هدف آماده است.

خاندوزی اظهار داشت: همین امروز در مسجد امام بازار تهران، برخی همکاران آمده بودند تا تبدیل پروانه های کاغذی قدیمی و سنتی به شناسه های ملی و دیجیتال را انجام دهند. وی افزود: امیدواریم دومین گام پس از الکترونیکی کردن صدور مجوزها که موضوع حذف مجوزهای کاغذی است را از اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان تکلیف قانونی، انجام دهیم و یک خبر خوب دیگر برای فضای کسب و کار کشور داشته باشیم.

وزیر اقتصاد درباره بیشترین مشکلات فعالان اقتصادی گفت: فعالان اقتصادی از جنبه های مختلف، مشکلاتی را از جمله در حوزه تمدید ثبت سفارش های حوزه گمرک داشتند که این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و به تصویب هیات دولت هم رسیده است که امروز درباره آن به اهالی بازار، اطلاع رسانی کردم.

خاندوزی اضافه کرد: در بخش های مربوط به مالیات هم تلاش کردیم همه سقف هایی که به عنوان معافیت یا مشمول شدن ماده ۱۰۰ وجود داشت برای ۱۴۰۳ افزایش چشم گیری پیدا کند.

وی گفت: امیدواریم که تصویب نهایی سقف های معافیت مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳، خبر خوب دیگری برای فعالان بخش خصوصی و بازار باشد.

وزیر اقتصاد به همراه رییس سازمان امور مالیاتی امروز، ضمن بازدید از میز خدمت سازمان های تابعه در بازار تهران، در جمع بازاریان در مسجد امام بازار تهران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا