ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بلو اسکای به روی همه کاربران گشوده شد

شبکه اجتماعی بلو اسکای که توسط موسس توییتر راه اندازی شده است، از سیستم بسته خود خارج شد و اکنون به همه کاربران اجازه می‌دهد حساب ایجاد کرده و به این پلتفرم ملحق شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تا روز سه شنبه، افرادی که مایل بودند وارد بلو اسکای شوند، به یک دعوت‌نامه نیاز داشتند و این شرط، به معنای نیاز به دریافت دعوت‌نامه از یکی از اعضای فعلی این شبکه اجتماعی بود.

همچنین بخوانید

بلو اسکای اعلام کرد: شرط دریافت دعوت‌نامه، به بلو اسکای فرصت دارد ابزارهای پایش محتوا و قابلیت‌های دیگر را بسازد.

بلو اسکای از بسیاری از جهات شبیه توییتر است که پس از خریداری شدن توسط ایلان ماسک، به «ایکس»، تغییر نام پیدا کرده است اما هنوز امکان ارسال پیام‌های مستقیم میان کاربران را عرضه نکرده است. این پلتفرم غیرمتمرکز، گزینه‌های شخصی سازی بیشتری دارد اما هنوز معلوم نیست که آیا مورد خوشایند کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.

بلو اسکای به صورت پیش فرض، پست‌ها را بر اساس حساب‌هایی که کاربر دنبال می‌کند در یک لاین زمانی خطی، نمایش می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند به لاین زمانی الگوریتم محوری که توسط کاربران دیگر ایجاد شده است، سوئیچ کنند. این سرویس، پایش محتوای خاص خود را دارد اما قصد دارد به کاربران اجازه دهد برنامه‌های پایش دیگر را کنار هم بگذارند، البته این قابلیت هنوز فعال نشده است.

زمانی که اوضاع، روال خود را پیدا کرد، بلو اسکای قصد دارد به کاربران اجازه دهد مجموعه دوستان، دنبال کنندگان و داده‌های دیگر خود را به شبکه‌های اجتماعی رقیب منتقل کنند. این شبکه اجتماعی اعلام کرده است می‌خواهد آخرین حساب اجتماعی باشد که کاربران نیاز دارند ایجاد کنند.

به صورت عملی، شاید این کار راحت نباشد. شرایط فنی برای این که این که شبکه‌های اجتماعی هم‌کنش پذیر باشند، «فدراسیون» است و معلوم شده است راه‌های متعددی برای این که سایت‌ها بتوانند متحد و همکار باشند، وجود دارد. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ماستودون و سایت‌های میکرووبلاگ نویسی مشابه شامل سرویس «تردز» شرکت متا، از الگوریتم فدراسیونی به نام «اکتیویتی پاب» (ActivityPub) استفاده می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد بین این پلتفرم‌ها، جابجا شوند.

در واقع، سرویس «تردز»، آزمایش این شیوه را با فراهم کردن امکان اشتراک گذاری پست‌ها در ماستودون و سایر سرویس‌هایی که از «اکتیویتی پاب» استفاده می‌کنند، آغاز کرده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا در دسامبر، در پستی در «تردز» نوشت: کار کردن «تردز» با پلتفرم‌های دیگر، به افراد حق انتخاب بیشتری درباره نحوه تعامل کردن داده و اجازه می‌دهد محتوا به افراد بیشتری برسد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، در مقابل، بلو اسکای الگوریتم فدراسیونی به نام «پروتکل انتقال احراز هویت شده»، استفاده می‌کند و تاکنون، تنها سرویسی بوده که از این پروتکل استفاده کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا