اقتصاد کلان

موسسه اعتباری «کاسپین» هم منحل شد

طبق اعلام معاون نظارت بانک مرکزی، در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی و هدف‌گذاری دولت در خصوص برخورد با بانک‌های ناتراز، موسسه اعتباری «کاسپین» امروز منحل شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد محمدپور با اشاره به انحلال موسسه اعتباری کاسپین اظهار کرد: در ادامه اقدامات اصلاح نظام بانکی که در بانک مرکزی به دنبال آن هستیم، امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه) موسسه اعتباری کاسپین منحل شد. این انحلال در ادامه انحلال‌هایی است که در خصوص موسسه‌های اعتباری «نور» و «توسعه» داشتیم.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: بحث انحلال موسسه اعتباری کاسپین از سال ۱۳۹۸ به‌صورت جدی دنبال شده بود. در مصوبه شورای پول و اعتبار، اجازه انحلال مصوبه کاسپین داده شده بود؛ اما در چهار سال گذشته به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشت، امکان انحلال کاسپین را نداشتیم. در یک سال گذشته با توجه به تاکید رئیس کل بانک مرکزی و هدف‌گذاری دولت در خصوص برخورد با بانک‌های ناتراز، موضوع انحلال موسسه اعتباری کاسپین در برنامه بانک مرکزی به‌صورت جدی دنبال شد.

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید

یک موسسه اعتباری دیگر تا پایان سال منحل می‌شود

قابل توجه سپرده‌گذاران و مشتریان “موسسه نور”

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه موسسه کاسپین سال ۱۳۹۴ برای ساماندهی به هشت تعاونی اعتباری غیرمجاز تشکیل شده بود، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتی که مانع انحلال موسسه اعتباری  کاسپین بود، در ماه‌ها و سال‌های گذشته حل و فصل شده و به نقطه‌ای رسید که از لحاظ قانونی امکان انجام انحلال فراهم شده و امروز این اتفاق افتاد.

محمدپور توضیح داد: پیش از این، موسسه «نور» از ۱۱ آذر ماه به بانک ملی منتقل شد و همان زمان هم اعلام کردیم که در یک فرآیند زمانی سه ماهه، انتقال سپرده‌ها و تسهیلات به بانک ملی اتفاق خواهد افتاد؛ در این راستا تا ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، این فرآیند تکمیل شد و سپرده‌های مشتریان نور به بانک ملی منتقل شد و اکنون این مشتریان به‌صورت رسمی مشتری بانک ملی هستند.

وی در خصوص موسسه اعتباری کاسپین هم مصوبه خوبی از کمیته تخصصی اصلاح نظام بانکی داریم که در آن پیش‌بینی‌های لازم در خصوص حفظ مصالح سهامداران، سپرده‌گذاران دیده شده است. در طول دو هفته گذشته تعداد زیادی از سپرده‌گذاران که سپرده‌های خود را دریافت نکرده بودند، پرداخت شده و بخش کوچکی مانده که بخشی مسدود است یا مدارکشان کامل نیست اما تا پایان سال، تسویه سپرده آنها انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به‌دنبال پیگیری سیاست‌های کنترل تورم و کاهش ناترازی‌های بانکی، موسسه‌ اعتباری «توسعه» در مهرماه و موسسه اعتباری «نور» در آذرماه سال جاری منحل شدند. پس از آن وزیر اقتصاد از انحلال یک موسسه اعتباری دیگر تا پایان سال خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا