ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نفوذ ۵ ساله هکرهای چینی در شبکه‌های آمریکا

گروه هکری تحت حمایت دولت چین موسوم به وُلت تایفون (Volt Typhoon)، حداقل پنج سال است که در شبکه‌های برخی از صنایع مهم، حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس گزارش مشاوره امنیت سایبری مشترک که توسط آمریکا و متحدانش شامل استرالیا، کانادا، انگلیس و نیوزلند در روز چهارشنبه منتشر شد، محیط های تحت نفوذ در قاره آمریکا و مناطق دیگر از جمله گوام هستند.

همچنین بخوانید

این گزارش یک هفته پس از آن منتشر شد که مقامات آمریکایی از عملیاتی خبر دادند که هدف آن، برهم زدن فعالیت گروه وُلت تایفون از طریق حذف بدافزار از هزاران دستگاه متصل به اینترنت بود که این گروه برای دسترسی به شبکه‌های بخش‌های حیاتی اقتصاد به کنترل خود درآورده بود. ارتباطات، انرژی، حمل‌ و نقل و سیستم‌های آب، از جمله بخش‌هایی هستند که هدف نفوذ این گروه قرار گرفته بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، هفته گذشته در سخنرانی خود در کنگره گفت: هکرهای چینی در زیرساخت‌های آمریکایی نفوذ کرده اند تا به آماده سازی به بار آوردن خرابی و آسیب رساندن به شهروندان و جوامع آمریکایی، در صورتی که چین تصمیم بگیرد زمان حمله فرا رسیده است، بپردازند.

در این گزارش خاطرنشان شده است گروه هکری چینی وُلت تایفون، از تکنیکهایی استفاده می کند که توسط هکرهای وابسته به روسیه هم به کار گرفته شده است و ابزارهای خود را به شکلی به کار می برد که شناسایی نشوند. حتی برای سازمان‌هایی که بهترین شیوه‌ها را اتخاذ می‌کنند، تشخیص فعالیت‌های مخرب از رفتار مشروع، یک چالش است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا