انرژی

۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور در داخل تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود.

مرتضی شاه‌میرزایی امروز (جمعه، ۲۰ بهمن‌ ماه) در حاشیه بازدید از رویداد ملی روایت پیشرفت که در محل نمایشگاه‌های دائمی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه روایت پیشرفت با هدایت و ابتکار مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از لحاظ اثربخشی بین مردم در قم و مشهد بسیار خوب برگزار شد. این نمایشگاه روایتگر کامل پیشرفت‌های وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولت است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: صنعت نفت از جمله صنایعی است که قبل از انقلاب در قبضه مستشاران بود و حتی دانش آن را در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: ایران پیش از انقلاب اسلامی در صنعت نفت و پتروشیمی به سایر کشورها وابستگی شدیدی داشت.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی پیش از انقلاب اسلامی در هیچ موردی اجازه ساخت در داخل را نداشتند و در بخش تعمیرات نیز وابستگی شدید داشتیم، گفت: در چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب شاهد خودکفایی ۱۰۰ درصدی در طراحی و ساخت مجتمع‌های صنعتی و پتروشیمی در اکتشافات، لرزه‌نگاری، حفاری و در خطوط جریانی گاز و نفت هستیم.

وی با اشاره به خودکفایی صنعت پتروشیمی ایران در بسیاری از بخش‌ها، اظهار کرد: ایران اکنون در تراز صادرکنندگان فناوری کاتالیست است که پیش از این در انحصار کشورهای غربی بود. ۹۷ درصد نیاز کاتالیست کشور توسط تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود. همچنین به دنبال بومی‌سازی ۱۰۰ درصدی تولیدات پتروشیمی در کمترین زمان هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا