ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارتقا و توسعه ارتباطات سیار در ۲ روستای اندیکا

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل سه در دکل همراه اول، روستاهای شاهزاده عبدالله و همیشه بهار در شهرستان اندیکا زیر پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفتند و مشترکان در این روستاها از اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شدند.

رحیم فلاح زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقاء ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقاء شبکه ارتباطی همراه، با تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات خوزستان، تکنولوژی ۳G بر روی دکل روستایی شاهزاده عبدالله و روستای همیشه بهار شهرستان اندیکا نصب و راه‌اندازی شد.

وی افزود: پس از به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت در شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنان روستای شاهزاده عبدالله، جاده مواصلاتی و مناطق و روستاهای اطراف و نزدیک، از نعمت اینترنت پرسرعت همراه اول برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت بالا تجربه می‌کنند.

فلاح زاده ادامه داد: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل سه، شبکه ارتباطی همراه اول در روستای همیشه بهار از توابع بخش مرکزی شهرستان اندیکا توسعه و ارتقا یافت؛ پس از نصب و راه‌اندازی و با وارد مدار شدن این سایت پرسرعت به شبکه گسترده همراه اول، این روستا، مناطق اطراف و جاده مواصلاتی زیر پوشش اینترنت همراه اول قرار گرفت و مشترکان با دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه اول از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی از اهم اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا