اقتصاد کلان

درآمد یکی از بزرگترین پیشگامان هوش مصنوعی اعلام شد

درآمد سالانه شرکت اُپن ای‌آی (OpenAI) در ماه دسامبر، بر اساس رشد قوی محصول چت‌ جی‌پی‌تی (ChatGPT ) آن به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار رسید که از رقم ۱.۳ میلیارد دلار ثبت شده در اواسط ماه اکتبر افزایش یافته است.

به نقل از تکنولوژی، فایننشال تایمز گزارش کرد که شرکت اُپن ای‌آی تحت حمایت مایکروسافت به نقطه عطف درآمد دو میلیارد دلاری در ماه دسامبر رسید.

همچنین بخوانید

بر اساس این گزارش، شرکت اُپن ای‌آی معتقد است که به دلیل علاقه شدید مشتریان تجاری که به دنبال استفاده از فناوری آن برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد در محل کار هستند، می‌تواند این رقم را در سال ۲۰۲۵ بیش از دو برابر کند.

پیش از این گزارش شده بود که درآمد سالانه این شرکت در ماه دسامبر بر اساس رشد قوی محصول چت آن به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار رسیده که از ۱.۳ میلیارد دلار ثبت شده در اواسط ماه اکتبر افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران، این استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو را بیش از ۸۰ میلیارد دلار ارزیابی کرده‌اند.

وال استریت ژورنال اواخر روز پنجشنبه گزارش کرد، سام آلتمن، رئیس شرکت اُپن ای‌آی، در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران، ازجمله سرمایه‌گذاران امارات متحده عربی، در جمع‌آوری سرمایه برای ابتکار فناوری در تقویت ظرفیت ساخت تراشه در جهان و گسترش توانایی آن در تقویت هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا