امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انجام ۱۲۸ پروژه پژوهشی در توسعه روستایی

۱۲۸ پروژه پژوهشی و مطالعاتی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ توسط موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی انجام شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی کیانی‌راد، رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: از ۱۲۸ پروژه پژوهشی و مطالعاتی یاد شده، ۱۱۶ پروژه داخلی و ۱۲ پروژه به سفارش وزیر و یا سایر معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و همچنین بیرون از وزارت متبوع است.

وی درباره برون‌سپاری پروژه‌ها افزود: در بازه زمانی یاد شده ۴۴ پروژه پژوهشی و مطالعاتی دیگر نیز به دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی که با این مؤسسه پژوهشی همکاری می‌کنند، واگذار شده است.

وی پژوهش و مطالعه، مشاوره و ارائه نتایج مطالعات برای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری و آموزش‌های نظری و کاربردی تخصصی کوتاه‌مدت برای مدیران و کارشناسان وزارت متبوع و بخش کشاورزی را سه وظیفه اصلی مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی برشمرد و اظهار داشت: طراحی و پیشنهاد خط مشی‌ها و راهبردها در حوزه توسعه کشاورزی و روستایی، مهمترین وظیفه این مؤسسه پژوهشی است.

کیانی‌راد ادامه داد: پژوهش‌ها و مطالعات که جز وظایف کلان مؤسسه پژوهش‌ها است، در همه زمینه‌های مرتبط با اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی از جمله سیاست‌های حمایتی، تجارت و بازار محصولات انجام می‌گیرد.

وی افزود: این مؤسسه پژوهشی در حوزه وظایف مشورتی خود، به عنوان نقطه تماس ملی با برخی از سازمان‌های بین‌المللی مانند مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ)، حوزه کشاورزی پیمان شانگهای و حوزه اقتصاد و توسعه کشاورزی و روستایی سازمان فائو و اکو و از طرف وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده است.

رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی اذعان داشت: در مجموع این مؤسسه پژوهشی در حوزه وظیفه مندی خود، نقطه تماس ملی با هشت سازمان بین‌المللی است.

وی در همین حال ثبت ۶ نظام میراث کشاورزی مهم جهانی ایران در نظام میراث کشاورزی مهم جهانی (جیاس) فائو را از دستاوردهای مؤسسه پژوهش‌ها عنوان کرد.

وی گفت: در دوره‌های آموزشی و توانمندسازی داخلی که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ۳۶۳۱ نفر- ساعت دوره آموزشی و توانمندسازی در داخل، ۲۱۵۲ نفر – ساعت کارگاه آموزشی، ۱۵۶ نفر – ساعت نشست علمی و ۱۳۸۸ نفر – ساعت کارگاه پژوهشی برگزار شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا