امور زیربناییتعاون و اشتغال

متوسط نرخ بیکاری لرستان به میانگین کشوری می‌رسد

خرم‌آباد – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم متوسط نرخ بیکاری در این استان به میانگین کشوری برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، صولت مرتضوی امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از کشت و صنعت صبا، اظهار داشت: متوسط بیکاری لرستان به میانگین کشوری می‌رسد.

وی با بیان اینکه لرستان موقعیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، عنوان کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم متوسط نرخ بیکاری در این استان به میانگین کشوری برسد.

مرتضوی با تأکید بر اینکه مشاغل خانگی، خرد و کوچک، صنایع‌دستی و بزرگ باید در لرستان تقویت شود، گفت: توسعه و گسترش صنایع بزرگ نیاز به حمایت دولت دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف از سفر به لرستان را بررسی و رصد حوزه اشتغال و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه‌های مرتبط وزارت کار عنوان کرد و گفت: تعداد قابل‌توجهی واحدهای با ظرفیت مناسب در لرستان شامل سیمان، دارو و لاستیک‌سازی وجود دارد که باید توسعه یابند.

مرتضوی از پرداخت تسهیلات به شرکت کشت و صنعت صبا الیگودرز خبر داد و گفت: مقرر شده است که پرونده این واحد از محل تبصره ۸ با عاملیت بانک رفاه بررسی و نسبت به پرداخت رقم پیشنهادی اقدام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت استان‌های زاگرس نشین گفت: یک کارگروه به‌منظور رصد نیازمندی‌ها و رفع مشکل بیکاری این استان‌ها فعالیت می‌کند که تصمیماتی در این کارگروه در حال اتخاذ است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا