امور زیربناییتعاون و اشتغال

وضعیت اشتغال ایران تا ۳ سال آینده به استانداردهای جهانی می‌رسد

خرم‌آباد – وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش بینی کرد که طی دو تا سه سال آینده وضعیت اشتغال ایران به استانداردهای جهانی برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صولت مرتضوی امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران ازنا بیان اینکه لرستان مزیت‌های مطلوبی در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت معدن و… دارد، اظهار داشت: برای بهبود شرایط اشتغال در لرستان و کشور سه راهبرد در نظر گرفته شده است.

وی، ارائه آموزش‌های مناسب اشتغال، بازار محور شدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها و… از جمله این راهبردها عنوان کرد و گفت: طی دو سال گذشته چهار میلیون نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند که این نشان می‌دهد ریل‌گذاری به این مسیر سوق داده شده است.

وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی یکی دیگر از راهبردهای دولت است، گفت: در جای‌جای کشور زیرساخت‌های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه‌سنگین وجود دارد.

مرتضوی در ادامه با تأکید بر اینکه در حوزه آموزش و زیرساخت‌های اشتغال کمبود منابع نداریم، گفت: دراین‌رابطه ۱۵۰ هزار میلیارد در قالب تبصره ۱۸ برای واحدهای نیمه‌تمام لحاظ شده است.

وی، تأکید کرد: حتماً پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که دو تا سه سال آینده وضعیت اشتغال ایران به استانداردهای جهانی برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا