صنعت، معدن، تجارت

مشکل ورود موقت فرش دستباف حل شد

مصوبه هیات وزیران در خصوص رفع مشکل ورود موقت فرش دستباف ابلاغ شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص الحاق متنی به عنوان بند ت به ماده ۷۵ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ابلاغ شد.

ماده ٧۵: در موارد زیر به جای اخذ تضمین به اخذ تعهد کتبی اکتفا می‌شود:

بند ت الحاقی: ورود موقت فرش دستبافت و سایر بافته‌های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری، شست و شو، رنگ برداری و عرضه در نمایشگاه.

گفتنی است، تاکنون برای وارد کردن فرش نیاز به ارائه تضمین ریالی و دلاری بود، اما از این پس این امر با اخذ تعهد کتبی امکان پذیر شد.

محمدرضا زارع برزشی در این رابطه گفته است: پس از درخواست‌های مکرر بخش خصوصی و پیگیری این مرکز در راستای رونق فضای کسب و کار فعالان فرش دستباف، جلوگیری از مهاجرت نیروهای ماهر به کشورهای همسایه و افزایش درآمد ارزی از طریق فراهم کردن فضای مناسب در بخش‌های ارائه خدمات به فرش دستباف به عنوان یک کالای با ارزش غیر نفتی، با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارائه پیشنهاد اصلاح ماده ۷۵ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، هیئت وزیران در تاریخ ۱۸ بهمن ماه مصوبه‌ای در رابطه با ورود موقت فرش دستباف و سایر بافته‌های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری، شست و شو، رنگ برداری، و عرضه در نمایشگاه تصویب کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا