انرژی

تضمین فروش نفت ایران با تقاضای ثابت پالایشگاه‌های خارجی

آرگوس با استناد به داده‌های صادراتی و منابع صنعتی، گزارش کرد ایران برای تضمین تقاضا برای نفت خود در بحبوحه تحریم‌ها، به شبکه‌ای از پالایشگاه‌های خارجی متکی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آمار شرکت ورتکسا نشان داد تولید نفت ایران در سال میلادی گذشته، به میزان ۶۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که تا حد زیادی، به دلیل بهبود روزانه صادرات بود که به حدود ۱.۳ میلیون بشکه رسید. این رقم بالاتر از میانگین صادرات روزانه ۱.۰۵ میلیون بشکه در روز برای کل سال ۲۰۲۳ و بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز برای سال ۲۰۲۲ بود.

همچنین بخوانید

مانند سال‌های قبل، بخش عمده صادرات روزانه نفت ایران، به پالایشگاه‌های چینی انجام شد که مشتری نفت ایران هستند و به این ترتیب، تقاضای پایدار برای آن را تضمین کرده اند. اما ایران به پالایشگاه‌هایی در کشورهای سوریه و ونزوئلا هم نفت صادر کرد و خوراک پالایشگاه بانیاس سوریه به ظرفیت ۱۴۰ هزار بشکه در روز و پالایشگاه ال پالیتوی ونزوئلا با ظرفیت پالایش مشابه را تامین کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، یکی از مقامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به آرگوس گفت: بزرگترین مزیت چنین پالایشگاه‌هایی، تضمین بازارهایی برای فروش باثبات نفت ما است.

طبق گزارش آرگوس، ایران به دنبال تعهدات بلندمدت است که دست کشیدن از نفت ایران به هر دلیلی را برای خریداران، دشوار می‌کند. چنین خریدارانی محدود هستند اما به نظر می‌رسد از آنچه خریداران، پذیرش آن را دارند، به خوبی استفاده می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا