امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت چغندرقند اعلام می‌شود

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت هر کیلو گرم چغندرقند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و شرایط تورمی قیمت‌ها در کشور نباید کمتر از ۴ هزار تومان باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پیمان حصادی، مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری با اعتماد و آگاهی کشاورزان چغندرکار و تعامل خوبی که میان سازمان‌های جهاد کشاورزی و کارخانه‌های قند سراسر کشور به وجود آمد، برای نخستین بار سطح کشت چغندر قند پاییزه از مرز ۳۱ هزار هکتار عبور کرد.

وی پیش‌بینی کرد؛ برنامه ابلاغی ۱۰۰ هزار هکتاری کشت بهاره چغندر قند نیز که در آستانه شروع آن قرار داریم، محقق شود.

وی افزود: برای کشت بهاره چغندر قند اقدامات لازم از قبیل تهیه و تدارک نهاده‌ها و سایر عوامل مؤثر در تولید دیده شده است.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی در مورد اعلام قیمت مناسب چغندرقند و شکر، ضمن تاکید بر نقش و جایگاه تولید داخلی شکر در ارتقای امنیت غذایی و ممانعت از خروج ارز از کشور، اظهار کرد: در مورد افزایش و اعلام و قیمت چغندرقند جای هیچ نگرانی نیست و شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های محصولات اساسی کشاورزی متناسب با قیمت سایر محصولات، افزایش هزینه‌های تولید و نوسانات نرخ تورم قیمت چغندرقند را تعیین، ابلاغ و اعلام عمومی خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که قیمت هر کیلو گرم چغندرقند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و شرایط تورمی قیمت‌ها در کشور کمتر از ۴ هزار تومان نباشد و کشاورزان و چغندرکاران بتوانند با خیالی آسوده تصمیم به کشت گیرند و نسبت به عقد قرارداد کشت با کارخانه‌های قند اقدام کنند.

حصادی گفت: کشاورزان اطمینان داشته باشند که با توجه به بالا بودن عملکرد چغندرقند در هکتار نسبت به کشت سایر محصولات از حاشیه سود مناسب و قابل قبولی هم برخوردار خواهند شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا